Neljapäev, 14. jaanuar 2016

Varsti tagasi trennilainel


Uskumatu, neli päeva on möödunud täielikult ilma trennita. Seekord võttis haigus ikka korralikult rajalt maha. Ei oskagi kuidagi ära olla. Iga päev oli palavik ja mitte väike, vaid ikka ligi 38. Esmaspäeval käis õde korraks läbi ja tõi mulle kana ja mandariine. Saigi siis tehtud üks koralik kana-nuudlisupp. Keetsin puljongit tund aega, et ikka see õige asi saaks. Kuigi söögiisu praktiliselt puudus, siis supp läks üllatavalt hästi alla. See oli põhisöögiks ka teisipäeval. 

Lisaks oli mul kodus veel üks granaatõun. Puhastasin selle ära ja sõin jogurti ja kaneeliga, et üks ports vitamiine saada. Lisaks jõin päeva jooksul ka palju palju toasoojavett, kuhu pistsin sisse ka mõned sidruniviilud. 

Eilsest olen jälle tööl ja päev möödus palavikuta. Köha pole veel täielikult kadunud, nohu kadus õnneks juba paari päevaga. Organism on veel nõrk ja jõuetu, väsimus on veel peal, aga muidu on enesetunne juba kordades parem. Eile mõtlesingi, et peaks ennast kasvõi natukenegi liigutama, sest tõesti on kõik kohad juba parajalt kanged. Nii ma siis tegingi mõned soojendusharjutused, peale mida üksikud isoleeritud harjutused tuharalihastele, natukene ka harjutusi kõhule. Lõpuks mõned venitusharjutused jalgadele, seljale ning kaela- ja õlavöötme piirkonna lihastele. Palju parem kohe! Loodan, et nädalavahetusel on piisavalt jõudu, et jätkata oma treeningkavaga. 

Mul on ka üks väga hea uudis. Nimelt HAFITCLUB Tartus pani ühele osalejale välja võimaluse saavutada oma parem vorm EMS ja Jumping treeningute abil! Osalesin ka loosimises ja teisipäeval saingi kirja, et osutusin väljavalituks. Nüüd ootan kokkusaamist, et treeningplaan paika panna. Olen väga põnevil, kuna pole varem midagi sellist proovinud. Ilmselt pean siis ka oma treeningkavas muudatusi tegema, et end üle ei koormaks. Eks räägin siis lähemalt, kui olen teada saanud, mis mind ees ootab.

Ma küll lubasin juba esmaspäeva õhtul kirjutada oma toitumisharjumuste muudatustest, kuid kuna õhtuks oli palavik jälle tõusnud, siis mitte kuidagi mõte ei töötanud ja läksin varakult ära magama. Püüan siis nüüd kirja panna.

Muudatused toitumisharjumustes


*Olen õppinud aeglaselt sööma ja toitu nautima. Kui ma varem sõin enda arvates suhteliselt kiiresti, siis nüüd kulub mul söögikorra peale 20 minutit kindlasti. Söögi kõrvale üldiselt vedelikku ei tarbi, joon vett kas enne või pärast toidukorda. 

*Regulaarne toitumine. Ehk siis söön alati kolm põhitoidukorda (mõnikord nädalavahetustel söön vaid kaks põhitoidukorda, kuid üldiselt üritan seda vältida) ja paar vahepala. Ka kellaajad on toidukordadel enamjaolt samad - hommik kell 8, lõuna 12:30, õhtusöök peale trenni kella 20 paiku. Vahepalad kuidas kunagi. Eks taaskord nädalavahetustel kipub mõnikord teisiti minema. 

*Olen õppinud oma keha kuulma ning suudan õigel ajal lõpetada ja oma toiduportsjoneid kontrollida. Ehk siis pole mul juba väga pikka aega olnud sellist halba ja rasket täiskõhutunnet. Samuti jälgin, et toidulaud oleks mitmekülgne ja et valgud, rasvad ja süsivesikud oleksid tasakaalus. Seda õppisin ma 21DF toitumiskava jälgides ja oskan nüüd jooksvalt hinnata. 

*Olen oma menüüsse toonud rohkem juurvilju - poest ostan alati midagi värsket (paprika, porgand, suvikõrvits, tomat), samuti peab mul sügavkülmas alati olema brokkoli ja spinatikuubikud. Vahepeal oli vokiroog üks põhilisi toite, kõrvale pruun/punane riis ja kana. 

*Otsin interneti avarustest huvitavaid tervislikke retsepte, et kogeda erinevaid maitseid. Nagu öeldakse - tervislik toit ei pea olema igav! 

*Kasutan kookosrasva või oliiviõli. Küpsetamisel kasutan rafineeritud kookosrasva, kuid kohvi ja pudru sisse segan extra virgin kookosrasva, kus on säilinud kookose lõhn ja maitse. Mõlemaid ostan umamist, kus on minu arvates üsna hea hind. 

*Valge riisi olen välja vahetanud pruuni või punase riisi vastu, samuti on mul kapis vaid täisterapasta või gluteenivaba maisijahust pasta. Kapis on alati olemas tatar ning viimati ostsin ka kinoad, mida küll pole veel jõudnud proovinud. 

*Kiirpudrud on EI, kasutan pudru tegemisel ainult täisterakaerahelbeid. Puder meeldib mulle pigem magusana. Ülihea saab kui purustada kahvliga pool banaani ning see segada koos supilusika maapähklivõiga pudru sisse. Peale raputan veel kaneeli. Marjadega on samuti puder hea ning vahepeal segan sisse ka chia seemneid.

*Magusat koju ei osta! Olen pannud tähele, et kui toituda tervislikult ja mitmekülgselt siis ei tekigi väga magusaisu ja rämpsu nagu ka ei taha. Kui kusagil peol ongi snäkiks krõpsud, siis söön 1-2 tükki ja nagu rohkem ei isutagi. Ei tekita need enam sellist sõltuvust nagu varem. Kõik magus tundub ka liiga magus. Kui varem mulle väga meeldisid raffaellod, siis nüüd söön 1-2 kommi ja juba tunnen, et on liig. Pigem söön paar tükki tumedat šokolaadi kohvi kõrvale.

*Päris ilma magusaisuta aga ei saa. Kui tahan midagi head, siis teen endale riisigaleti maapähklivõi ja banaaniga või söön maitsestamata kohupiima natukese stevia ja marjadega. Kodujuust segatuna maapähklivõi ja purustatud banaaniga on ka väga maitsev. Või siis määrin täisteratortillale maapähklivõid, viilutan banaani ja riivin natukene tumedat šokolaadi. Murran tortilla pooleks ja küpsetan panni peal krõbedaks. Nämm! Pühapäeviti teen mõnikord ka pannkooke, kuid neid tervislikumaid - kas siis banaanipannkoogid või kohupiimapannkoogid tatrajahuga. 

*Valge suhkur - kindel ei! Hiljuti ostsin Steviat ja kui vaja, siis kasutan seda magustamiseks (pannkookide sees, kohupiima magustamiseks). Küpsetiste jaoks kasutan pruuni suhkrut (vahepeal harva, kui saan ahjule ligi, siis ikka tekib isu miskit küpsetada). Kodus on mul veel olemas ka agaavisiirup ja muidugi eestimaine mesi! Magustamiseks sobivad väga hästi ka ju datlid ja banaan - need ongi mu esimene valik. Ostsin rimist paki mahlaseid datleid kiviga, mida tükeldada pudru sisse või kasutada smuutide magustamiseks. Vahepeal kui magusaisu, siis söön ühe niisama ka ära. 

*Kohvijoomist piiran - AINULT hommikukohv! Ülejäänud päeval joon pigem rohelist või valget teed või siis tavalist vett. Üldse jälgin, et jooksin päeva jooksul piisavalt palju vett. Selleks on mul töö juures 500ml joogipudel, mida täidan alles siis kui täiesti tühi, et oleks ettekujutus palju ma vett tarbin. Mahlasid ja karastusjooke pole juba väga ammu poest ostnud, kui siis vahepeal ainult mineraalvett. 

*Olen menüüsse lisanud kasulikke rasvu pähklite, seemnete, avokaado näol. Vähemalt kord nädalas püüan ka kala süüa (lõhe, forell, tuunikala). 

*Ma ei piira ennast üleliigselt. Kui mul ikka tuleb pitsa või burgeriisu, siis ma lähen ja luban seda endale. Õnneks juhtub seda aga väga harva (isegi harvem kui kord kuus) ja kui burgeriisu tuleb, siis pigem tahaksin sellist head kodust burgerit, mitte mc'donaldsi kraami. Mõnikord tuleb ka ühe korraliku šokolaadikoogi isu või siis kodus tehtud šokolaadiküpsiste isu - mis seal ikka. Kuid nagu ma juba mainisin, siis magusaisud on jäänud järjest harvemaks. 


Sai vist enam vähem kõik oluline kirja. Üsna pikk postitus sai, aga mõtlesin et ei hakka jupitama :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar