Pühapäev, 29. jaanuar 2017

Aitähh, naised! Räägime kollageenist.

Tere taas! Kõigepealt tahaksin Teid kõiki tänada, kes võtsid minuga pärast eelmist postitust ühendust, jagasid oma kogemusi ning andsid nõu ning palju mõtlemisainet. Sarnaste probleemidega naisi on ikka päris palju. Aitähh, et jagasite minuga enda lugu ja tänud kõikidele heade soovide eest! Hoiame ikka kokku ja toetama üksteist! :)



Homme hommikul siis helistangi arstile, et teada saada, mis see vereanalüüs siis näitas ning missugune on minu hormonaalne olukord. Hetkel pole tunne üldse mitte hea. Selle ajaga on kõik aina süvenenud. Endiselt survetunne ja valu alakõhus, pidevalt paistes tunne. Mõnikord on olemine täitsa talutav ja juba nagu harjuks ära, aga siis jällegi on selline tunne, nagu tahaks ainult kägaras voodis olla. Erinevad valud - torkiv valu, tuim valu, põletav valu, kõrvetav valu. Mõnikord tugevam, teinekord vaevumärgatav (aga siiski olemas). Nädala alguses olin juba päris positiivselt meelestatud ning tuju oli üsna hea. Nüüd aga on juba kolmas päev lihtsalt kohutav olla. Püstijalu on lihtsalt raske olla, kohati ajab valu iiveldama, alakõht on turses ja katsudes kõva ning valulik. Kõhukinnisus. Vahepeal on tunne, et peaksin söömise üldse ära jätma, sest no miski ei liigu. Teisest küljest tean, et sööma ju peab, sest kaloridefitsiit teeks asja veelgi hullemaks. Ma lihtsalt tunnen, kuidas see kõik lihtsalt tõmbab energiast tühjaks. Täna tahtsingi olla kodus asjalik ja veidi koristada, kuid selle asemel jäin lihtsalt pisar silmis magama. Ohjah, võib-olla virisen liiga palju ja peaksin rohkem oma tundeid kontrolli all hoidma. Aga ega sellest ka mingit kasu ei oleks. Ilmselgelt olen ma selle jama pärast stressis ja see omakorda mõjub negatiivselt antud olukorrale. Nagu nõiaring. Ma tõesti püüan olla positiivne ja rõõmsameelne ja võtta asja rahulikult. Aga see jama on juba nii pikalt kestnud ja neid murdumishetki esineb järjest rohkem. Nendel hetkedel lihtsalt mõtlen, et kaua võib, miks ei võiks juba hea olla. See ju pole normaalne. Aga ega alla ma ei anna, ükskord tuleb lahendus ja tunnen end taas hästi! 

Trennist rääkides, siis tahaksin anda trennides endast maksimumi, aga tunnen, et ei saa seda teha. Ma tunnen, et harjutuste juures on juberaske panna tööle oma core, pingutada kõhulihaseid. Seetõttu on need lihased ka ilmselt nõrgemaks jäänud. See nädal oli puhkenädal, ehk siis kergemad trennid. Järgmine kuu on mahukuu ning järgmine nädal baasnädal. Homme ootab ees üks mõnus jalapäev. Loodan, et selleks ajaks on ka enesetunne paremaks läinud, et saaksin trenni nautida ja tunda täpselt nii: 


Lubasin aga rääkida veel ühest dr.ohhira tootest, mida eelmine aasta sain proovida - kollageeni jook. Võistluseelse dieedi ajal tegin läbi korraliku probiootikumide kuuri, mis tõesti mõjus positiivselt nii üldisele enesetundele kui ka ainevahetusele. Dieedi lõpupoole oli nahk siiski päris kuiv ning ei aidanud ükski kreemitamine ja koorimine. Teised tüdrukud ütlesid ka, et see on normaalne, kuna keha rasvaprotsent on niivõrd madal. Siiski otsustasin, et proovin kollageeni kuuri läbi teha lootes, et ehk mõjub ka nahale hästi. 

Üks kuur näeb ette 2 pakendit ehk 10 pudelit. Esimesed viis võtsin järjestikustel päevadel, õhtuti. Seejärel aga üks pudel iga kolme päeva tagant. Mida see pisikene 20ml suurune pudel siis sisaldab?



KOLLAGEEN
Kollageen on oluline aine kehas, moodustades ligi 30% meie kehas olevast proteiinist. Meie keha toodab vajamineva kollageeni ise, kuid vananemisega seotud protsesside toimel selle valgu tootmine väheneb järk-järgult. Erinevate allikate andmetel ulatub kollageenikadu nahas keskmiselt 1%-ni aastas. Kuidas aga kollageeni kadumist nahas vältida ja säilitada võimalikult pikalt nooruslik ja jumekas nahk? Tuleks vältida ülemäärast päevitamist, suitsetamist, alkoholi. Kindlasti on tähtsal kohal piisav uni, kuna keha uuendusprotsessid toimuvad just öösiti. Olulisel kohal on ka toitumine - kollageeni tootmise jaoks on oluline süüa toiduaineid mis on antioksüdantide- ja vitamiinirikkad. Väga hästi sobivad värvilised puu- ja köögiviljad nagu tomatid, greip, arbuus, brokkoli ja maasikad ning Omega 3-rasvhappeid sisaldavad toidud. Turul on ka palju kollageeni sisaldavaid kosmeetikatooteid, kuid nendes sisalduv kollageen ei oma praktiliselt mingit mõju. Seda seetõttu, et kollageeni molekul on liiga suur ning ei suuda nahka läbida. Nii jääb kollageen lihtsalt meile naha peale, kust see maha kulub, hõõrdub või pesuga eemaldatakse. erinevate uuringutega on tõestatud, et Tõhusam on kollageeni manustada toidulisandite näol. On leitud, et 90% suukaudselt manustatud kollageenist imendub ja koguneb nahas. Küll aga tuleks väga põhjalikult uurida, mis allikast kollageen toidulisandisse kuulub. Kõige efektiivsemaks peetakse praegu hüdrolüüsitud merelist kollageeni (toodetud kalasoomustest). Sedasama kollageeni kasutatakse ka dr.Ohhira tootes. Hüdrolüüsimise käigus lõhutakse kollageeni suured molekulid väiksemateks, võimaldades kollageenil efektiivselt nahka imenduda, nahka elastsemaks ja säravamaks muuta ning kortsukesi vähendada.

ELASTIIN
Kui kollageen on kõige suurem proteiin meie kehas, siis teisel kohal on elastiin. Elastiin asub peaaegu kõikides kudedes meie kehas, kaasaarvatud arterites, kopsudes, nahas, kõõlustes ja muudes organites. Kollageen moodustab naha tekstuuri, elastiin aga tagab naha elastsuse. 

HÜALUROONHAPE
Hüaluroonhape on inimesele omane molekul, mis moodustab kudedes koos teiste ainetega geelilaadse rakuvahelise täite. Üks hüaluroonhappe molekul suudab siduda endast 1000 korda enam vett. Lisaks nahas niiskuse sidumisele vähendab hüaluroonhape ka niiskuse aurustumist nahast, transpordib naharakkudesse hapnikku ja toiteaineid ning kõrvaldab rakkudest jääkaineid. Mitmed kosmeetikatooted sisaldavad samuti hüaluroonhapet, kuid jällegi ei suuda see tungida naha sügavametesse kihtidesse, vaid jääb naha ülemistesse kihtidesse (epidermi) pidama, sest molekulid on liiga suured, et läbida epidermi sarvkihti. Seepärast on hüaluroonhappet sisaldavad kreemid efektiivsed ainult naha niisutajana ning ei toimi vananemisvastase vahendina.

KOENSÜÜM Q10
Koensüüm Q10 ehk ubikinoon on organismis esinev ensüüm, mis toimib antioksüdandina ja osaleb raku energia tootmise protsessis.  Ideaalses olekus suudab keha toota nii palju koensüümi Q10 kui vaja. Kui aga organism vananeb või seda mõjutavad stress, mõningad ravimid, suitsetamine jne, väheneb ka vajaliku ensüümi tootmine kehas. Selle tulemusena väheneb rakkude uuenemine ning vastupanuvõime stressile. Alates 25ndast eluaastast hakkab Q10 süntees organismis vähenema. Q10-t saame ka erinevatest toiduainetest. Eriti palju sisaldavad koensüüm Q10-t merekalad, nagu makrellid ja sardiinid, samuti leidub seda rohkelt munas, kana- ja sealihas, sojaõlis, täisteraviljatoodetes, pähklites ja spinatis. Et koensüüm imenduks peensooles korralikult, vajab ta rasvast keskkonda – seetõttu on eelnimetatud toiduained head ka Q10 vitamiini omastatavust silmas pidades.

MESILASPIIM
Mesilaspiim on ideaalne toit, milles on palju meie kehale vajalikke aineid– nende hulgas on 9 liiki meile asendamatuid amionohappeid ja 15 muud sorti aminohapet. Samuti on mesilaspiim hea vitamiinide allikas (10 erinevat liiki), eriti tugevalt on esindatud vitamiin B. Samuti on mesilaspiimas 8 erinevat liiki mineraali, mis on toitumisel olulised (nt kaalium, magneesium, fosfor jne).

KÄÄRITATUD PROBIOOTIKUM
Erinevate toidulisandite, mineraalide ja vitamiinide maksimaalseks omandamiseks on vaja, et meie soolestiku mikrofloora oleks tasakaalus. Seetõttu on kollegeenijooki lisatud ka probiootikume - et keha suudaks kasulikke aineid paremini omastada. 



Nagu näete, siis üks pisikene pudel sisaldab nii palju head kraami. Koostisosade seas on ka naturaalne mustikamahl - seepärast maitseb see jook ülihästi! Maitse osas olingi algul väga skeptiline ja kartsin, et ega see midagi head ei saa olla. Aga üllatusin. 

Jõuame nüüd siis kõige põnevama kohani, ehk kuidas siis mõjus? Nagu juba mainisin, siis olin eelnevalt juba ka probiootikumi kuuri läbi teinud. Kollageeni joogi kohta olin lugenud ja kuulnud, et paljud märkavad muutusi juba pärast esimest pudelit. Minul nii ei läinud. Mul oli väga kuiv nahk tol ajal ja üleüldse on mul aastaringselt nahk pigem kuivem. Juustega probleeme pole, üldiselt on terved ja kasvavad hästi. Samamoodi on ripsmetega - kõik kosmeetikud imestavad kui pikad need on ja küsivad mis ma nendega teen. Kõige rohkem lootsingi, et naha niiskustasakaal muutub paremaks. Kui nüüd päris aus olla, siis olulisi muutusi ma pärast kuuri lõpetamist tähele ei pannud. Nahk oli küll pisut paremas seisus ja ei vajanud enam nii palju kreemi, aga ütleme nii et VAU efekti ei olnud. Kuuri tegin läbi kahe võistluse vahepealsel ajal. Loomulikult ma ka koorisin nahka päris tihti ja kasutasin siiski lisaks ka kreemi. Teisel võistlusel aga võttis minu nahk grimmi palju paremini vastu - grimm jäi eelmise korraga võrreldes oluliselt ühtlasem. Grimmi toon oli ka hoopis teine, kuigi kasutasin täpselt sama firma grimmi. 

Kuigi väliselt ma suuri muutusi tähele ei pannud, siis usun, et sisemine mõju oli tunduvalt suurem. Kindlasti ei mänginud siin rolli ainult see kollageenijook vaid usun, et mitmed asjad kokku mõjusid niivõrd positiivselt, et olin ka vahetult enne viimast võistlust üllatavalt energiline ja rõõmsameelne. Olen kuulnud ja lugenud, et paljudel on meeletud tujukõikumised ja tohutu energiakriis. Loomulikult olin ka mina kurnatud ja mõni päev kohe eriti väsinud, aga isegi imestasin, et tuju püsis üsna stabiilne, ja sellist emotsioonide virrvarri nagu praegu, mul siis polnud. 

Kindlasti igale ühele mõjub see toode erinevalt. Kui Sul tekkis huvi ja tahaks ka enda peal proovida, siis rohkem infot saab dr.ohhira koduleheküljelt. Mina kasutan endiselt nende probiootikume. Kuigi hetkeolukord pole kiita, siis loodan ja usun, et need ikkagi aitavad minu tervenemisele positiivses mõttes kaasa. Plaanin võtta probiootikume terve aasta jooksul (võibolla mitte iga kuu aga kuuride kaupa). Dieediperioodil saab kindlasti olema minu must have toidulisand!

Keda ehk rohkem huvitab soolestiku mikrobioota teema ja tahaks end sel teemal rohkem kurssi viia, siis soovitan liituda ka dr.Ohhira FB lehega SIIN - palju põnevaid artikleid ja videosid. Mind ennast on see teema järjest rohkem huvitama hakanud. See on lihtsalt uskumatu, kui suurt mõju soolestiku mikrobioota meile avaldab. 

Tänaseks ma lõpetan, aeg oleks hakata magama sättima. Ilusat und! 








Kolmapäev, 18. jaanuar 2017

Mis toimub?

Tere armsad lugejad! Ma ei tea palju Teid siia alles on jäänud ja kas üldse keegi veel loeb, aga otsustasin, et võiks endast taaskord märku anda. Viimane postitus sai kirjutatud ikka päris tükk aega tagasi - novembris, kui olin lõpetanud oma esimese bikiinifitnessi hooaja. Täna on mul pisut aega, sest viirus murdis lõpuks ka mind maha ning olen terve päeva voodis vedelenud. Tundub, et on kõhuviirus, sest öö läbi iiveldas, kõhust keerab, lisaks on palavik, nõrkustunne, isutus. Püüan võimalikult lühidalt kirjutada, mis minu elus vahepeal toimunud on. 

Detsembri lõpupoole sattusin peale ühele töökuulutusele, käisin töövestlusel ja otsustasin töökoha vahetamise kasuks. Kui ma varem sõitsin igapäevaselt Põlva tööle, siis nüüd asub töökoht viie minuti jalutuskäigu kaugusel elukohast. Jubekahju oli küll Põlvast ära tulla, sest tööga olin rahul ja meil oli väike, kokkuhoidev ja üks ülimalt armas kollektiiv. Põhiline argument, miks siiski otsustasin töökoha vahetamise kasuks, oli ajanappus. Põlvas tööl käies läks kaks tundi juba edasi-tagasi sõidu peale. Aega polnud kunagi (mitte, et ma arvaks, et nüüd seda rohkem olema saab) ja enamjaolt sai kannatada unerežiim. Pärast tööd läksin kohe trenni ja jõudsin koju alles 21 ajal, siis õhtusöök, järgmise päeva foodprep ja magama sain kõige paremal juhul 23, aga enamajaolt ikkagi hiljem. Nüüd loodan, et saan rohkem keskenduda sellele, et unetunnid saaksid alati täis ja ehk jääb pisut rohkem aega üle ka hobidega tegelemiseks. Lisaks lubasin endale, et sel aastal hoolitsen oma keha eest paremini ja pööran rohkem tähelepanu ka vaimsele poolele - lihashooldus, massaaž, veeprotseduurid, jooga, raamatud, mediteerimine. Õpin end rohkem armastama-austama ja püüan olla enda suhtes vähem kriitiline.


Esmaspäev oli siis minu esimene tööpäev uues kohas ja juba järgmisel päeval alustasin haiguslehega - tore algus küll. Aga mis sa teed, viirust levitada pole ka kuigi mõistlik ja püsin parem kodus nelja seina vahel. Täna on enesetunne juba tunduvalt parem ja homsest taas tööle. Enamjaolt hakkab tööpäev 10-11, seetõttu olen mõelnud, et ehk on mõistlik hakata hommikuti trennis käima. Teisest küljest olen kord seda proovinud ja ausaltöeldes tunduvad hommikuti raskused ikka tunduvalt raskemad. Aga eks ma katsetan ja vaatan seda asja. Rahulikud hommikud kodus hommikujooga, värskelt valminud maitsva pudru ja kohvi nautimisega kõlab ka ju täitsa hästi. Siis näeksid ka nädala sees pudrukausid nii ilusad välja nagu nädalavahetustel.


Olen blogis korduvalt rääkinud oma terviseprobleemidest. Ausaltöeldes pole veel lahendust leidnud ja kõik päris korras ikka pole. Võistlustest taastumine osutus minu jaoks ikka väga raskeks. Püüdsin kaloraaži järk-järgult tõsta, kuid ei ajanud igapäevaselt täpseid numbreid taga vaid võtsin siiski veidi vabamalt. Detsembrikuu läks üsnagi käest ära ja lõpupoole sai juba liiga palju maiustusi lubatud endale. Aga ei kahetse ma midagi. Jõulude ajal tegin enamus kingid ise. Sõbrannadele tegin pisikesed SPApurgikesed, mis sisaldasid isetehtud kosmeetikatooteid koduse miniSPA jaoks. Samuti tegin igasugu maiustusi, millest osad rändasid siis ka minu kõhtu. Mõni õhtu sattusin lausa nii hoogu, et meisterdasin ühe-kaheni öösel.

Jõulud möödusid rahulikult pere seltsis. Kingituste kuhi oli korralik ja isegi jõuluvana käis, sest meie peres on nüüd ka pisike Lisandra, kes võttis jõuluvana täitsa hästi vastu. Minu kingituste seas oli ka Buduaari body märkmik. Olen jõudnud arusaamisele, et oma keha tundma õppimine on üks keeruline protsess, sest vahepeal kohe kuidagi ei saa aru, mis toimub. Olin juba ammu mõelnud, et püüan rohkem oma keha tähele panna ja teha igasugu märkmeid seoses toitumise, enesetundega, vedeliku tarbimisega, trenniga jne. Tahan pakkuda oma kehale parimat, aga selleks pean ma ennem selgusele jõudma, mis see on. Püüan mängida erinevate makrotoitainete vahekordade ja toiduainetega, et leida enda jaoks sobiv. Ma tean, et see võib olla ajas muutuv, sest meie keha ju samuti uueneb ja muutub pidevalt, kuid selleks püüangi olla tähelepanelikum. Lisaks saab märkmikusse igakuiselt üles märkida mõõdud, igapäevaselt kehakaal (hetkel igapäevaselt ei mõõda, vaid paar-kolm korda nädalas). Eraldi leht on igakuise rahaplaani jaoks. Samuti sean endale igakuiselt eesmärke, mille kirjutan ka reaalselt üles. Muidu mõtlesin seda kõike hakata tegema arvutis tabelina, aga märkmiku variant meeldib mulle ikka palju rohkem! Arvutierkaani taga istumist on niigi liiga palju. Minu üks lubadustest selleks aastaks oligi - rohkem päriselu ja kvaliteetaega iseenda ja lähedastega, vähem virtuaalset.



Kuigi püüdsin pärast võistlusi enamjaolt toituda tervislikult, siis kehakaal ikka tõusis päris palju. Võistluskaaluga võrreldes olen praeguseks 5-6kg juurde võtnud. Päris raske oli näha oma vormi kadumas. Korrutasin endale pidevalt, et see on normaalne ja et võistluskaal pole tervislik ja seda ei saa aastaringselt hoida. Samuti on nüüd ju eesmärgiks ikkagi lihast hakata kasvatama ja selleks on vaja korralikult süüa. Siiski arvasin ja lootsin, et kaalutõus piirdub 3-4 kiloga. Mingi hetk hakkasin juba selle peegelpildiga aga harjuma ja enam ma sellepärast nii väga ei muretsegi. Olin ka enne võistlusi lugenud sellest, et võistlusjärgne periood on emotsionaalselt palju raskem kui võistluseelne. Olin selleks valmis, aga ma ei uskunud, et niivõrd palju raskem on. Sellel aastal kevadhooaega kaasa ei tee, küll aga plaanin minna võistlusi vaatama. Sügiseks tahaksin ikka ka lavale minna. Praegu on aga minu eesmärk organism normaalselt toimima saada ja saavutada hea enesetunne, mis kestaks!

Mis siis minu kehaga toimub? Miks ma olen pidevas stressis, tujutsen, puhken vahepeal põhjuseta nutma? Miks ma tunnen vaid kord nädalas ennast normaalselt? Juba suvel maadlesin ma oma ainevahetusega. Võtsin probiootikume, muutsin toitumist ja kõik läks paremaks. Isegi dieedi ajal defitsiidis olles tundsin end üllatavalt hästi. Mina ise usun, et sellele aitasid kaasa dr.Ohhira probiootikumid. Lisaks proovisin ka nende kollageenijooki. Tegin  läbi terve soovitusliku kuuri. Sellest tootest ja mõjust räägiksin lähemalt aga järgmises postituses, sest muidu kisub see siin juba liiga pikaks. Pärast võistlusi oli mõnda aega täitsa hea olla, kuid siis tundsin jälle, et midagi on valesti. Järjest rohkem hakkasin kahtlustama, et asi pole toitumises.

Suure tõenäosusega on kõik seotud hormoonidega - ilmselgelt on tasakaal paigast ära. Siinkohal mainiksin veel ära, et olin aastaid kasutanud antibeebipille ja eelmise aasta suvel otsustasin neid enam mitte võtta. Sellega kadus ka menstruatsioon. Algul ma sellepärast väga ei muretsenud, sest teadsin, et nii võib juhtuda. Lisaks tuli dieet peale ning keha rasvaprotsent oli arvatavasti juba üsna madal - veel üks põhjus, miks paljudel naistel jääb menstruatsioon ära. Mina aga ootan siiamaani pikisilmi neid "toredaid" päevi. Aasta alguses sai taaskord külastatud naistearsti. Arst tegi ultraheli ja uuris mind ikka päris korralikult ja see tegi üsnagi murelikuks. Tuleb välja, et mul on polütsüstilised munasarjad. Andsin ka vereanalüüsi hormonaalse olukorra hindamiseks, kuid vastused saan alles 30. jaanuar. Olen lugenud, et see probleem on üsna laialt levinud. Samas ma ikka ei usu, et see päris normaalne on kui alakõhus on pidev valu ja ebamugavustunne, lisaks tundub nagu oleks kõik turses. Mõnikord harva lööb ka terav valu alakõhtu nii et tükk aega ei saa liigutada. Varem seostasin neid valusid seedeprobleemidega, kuid tuleb välja, et põhjuseks võivad olla hoopis needsamad tsüstid. Pikalt mõtlesin, kas jagan seda kõike Teiega siin blogis. Miks ma siis otsustasin seda teha? Esiteks loodan, et ehk keegi oskab jagada oma kogemusi või teadmisi sellel teemal. Ise olen hetkel natukene segaduses ja ei tea täpselt mida ette võtta. Teiseks tahan lihtsalt jagada oma kogemusi ja naistele südamele panna, et hoidke oma tervist! Antibeebipillid on küll mugav lahendus, aga lõppkokkuvõttes tekitavad nad ilmselt ikkagi rohkem kahju kui kasu. Usun, et enamus naisi tahavad siiski ka emaks olemise rõõmu tunda saada. Mina tean, et mina tahan!

Armas naine, kui Sul on antud teemal kogemusi ja oskad anda nõu, kirjuta mulle meilile või kommentaaridesse. Kirjutada võite muidugi alati ka teistel teemadel. Aitähh!  :)

Ahjaa, tegin ka FB grupi, kus kirjutan jooksvalt uitmõtetest ja jagan retseptiideid. Tule liitu grupiga SIIN ja räägi kaasa.


Lõpetuseks üks vahva pilt. Püüan ikka igast päevast leida midagi positiivset. Viimasel ajal on olnud raske olla see rõõmsameelne ja alatisärav Kerli, aga küll ta ükspäev jälle peidust välja poeb!



Ilusat und!