Reede, 29. juuli 2016

Praegune vorm, puhkus maal

Sellest nädalast algas mul puhkus ning võtsin kätte ja tegin lõpuks pildid oma praegusest vormist. Poseerimisega on nii, et see ei tule mul praegu kohe üldse välja, eriti peeglita. Peegli ees on poosi palju lihtsam sisse võtta ja ilmselt olekski viimane aeg hakata harjutama, et seda tunnetust kätte saada. Laval ju peeglit pole. Nagu eelmises postituses juba mainisin, siis viimased paar nädalat on keha igasugu tempe teinud ja pigem on kaalu juurde tulnud. Seda head lamedakõhuhommikut polnud tükk aega tundnud, ka pildistamise hommikul oli tegelikult selline paistes tunne. Ma usun, et teate millest ma räägin. Täna hommikul aga tundsin end suurepäraselt. Puhkus ja maalolemine mõjub ilmselt hästi. Siin aga siis pildid. Võrdluseks pole väga midagi tuua. BeFit konkursi lõpupilte võite vaadata SIIT. Kehakaalu vahe on umbes 3kg. Ilmselt nüüd hakkan tihedamini pilte tegema, sest varsti tuleb hakata kuivatama. Piltide pealt on arengut kõige paremini ikka näha. 


Selle nädala kaks esimest trenni, mis on siis raskemad, tegin Tartus ära. Võrreldes eelmise nädalaga tunnen, et energiat on palju rohkem. Esmaspäeval kükkisin ikka 60-ga ja uskumatu kui palju annab juurde, kui keegi kõrvalt ergutab. Lausa kolm inimest karjusid kõrvalt - üles, suru, üles! Ja kui muidu tundus, et enam ei jõua, siis tänu ergutustele tuli veel kolm kordust lisaks. Neli seeriat tegin (14-12-10-8). Jalad pärast tudisesid all. Myfitness võiks siiski natukene rohkem õhku meile anda trennitegemiseks.

Kolmapäeval tulin maale ja plaanin siin nädala lõpuni olla. Esmaspäeva õhtuks tagasi Tartu, et alustada uue nädala trennidega. Kolmapäev oli ülipalav ilm, aga ma otsustasin siiski minna jooksma. Panin küll endomondo tööle, et teada saada palju kilomeetreid tuleb, aga miskipärast GPS ei töötanud. Umbes 11-12 kilomeetrise tiiru tegin ja siis jooksin otse järve. Ujusin natukene ja chillisin niisama järve ääres nautides ilusat loodust. Lihtsalt superhea tunne oli! 

Neljapäeva hommikul oli juba pool kuus äratus, sest kella kuuest liikusime metsa mustikale. Mustikaid oli päris palju. Kaks tundi olime metsas ja siis läksime hommikusuplust tegema. Mõnusalt ergutas küll! Pärast suplust sai nautida kaerahelbeputru mustikatega ning hommikukohvi. Kõht täis, läksin päikest võtma ja mustikaid puhastama. Umbes 8kg mustikaid sain. Enamus rändas sügavkülma, aga jätsin ka välja niisama söömiseks ning brownie-de tegemiseks. Vahepeal mõtlesin ka täna hommikul metsa minna, aga sügavkülm juba marju niii täis. Lähen ilmselt pühapäeval uuesti, et saaks värskeid marju ka Tartu kaasa võtta. Mingi päev lähen kindlasti ka seenele. 


Neljapäeviti-reedeti on ikka jõusaali päev. Kodukandi jõusaal on küll praegu kinni, aga mulle usaldati võti, et saaksin seal üksinda toimetada. Privaatne jõusaal - misniiviga. Ruum on üsna pisikene, aga kuna olin üksinda, siis õhku jagus. Siiski oli seal ulmepalav. Higipiisad aina voolasid ja ausalt pole juba ammu nii läbimärg trennist olnud. Isegi eelmine päev palavaga joostes ei higistanud nii palju. Ja kuna olin ihuüksi, siis ka üks kohustuslik selfie.


Jõusaal on meil vanas koolimajas, mis nüüdseks siis külakeskus. Harjutuste koha pealt pidin natukene improviseerima, sest päris kõike ei saanud nii teha, nagu Tartus teeks. Kergematel päevadel mul ju päris palju masinatega harjutusi, aga siin pidin rohkem vabasid raskusi kasutama. Jälgisin lihtsalt, et kõik vajalikud lihasgrupid saaksid oma koormuse kätte. Kui trenni minnes kiskus ilm väga tormiseks ja lootsin, et ehk saan vihmaga ujuma minna, siis üsna pea läks ilm jälle ilusaks. Järv on külakeskusest paarisaja meetri kaugusel. Seega läksin otse peale trenni jälle ujuma. Tõeline luksus ju! Mõnus väsimus oli peal ja istusin tükk aega järvekaldal ja kuulasin muusikat. Lõpuks jalutasin koju, sest kõht oli juba päris tühi. Maal olles naudin ka köögis vaaritamist (tegelikult naudin seda muidugi alati) ning järgmises postituses ongi plaanis jutustada natukene toiduteemal. 


Täna on ka veel võtmed minu käes ja lähen millal tahan jõusaali. Siiski olen pannud tähele, et minule sobib jõusaali treeninguteks õhtune aeg palju paremini kui hommikune. Igal juhul minul on motivatsioon endiselt laes ja soovin seda ka Teile! :)



Neljapäev, 21. juuli 2016

Uus kehakoostise analüüs

Taaskord olen olnud päris pikalt eemal. Lihtsalt on olnud kiire aeg ja kuidagi pole leidnud endas motivatsiooni blogida. Tunnen, et olen väsinud ja kurnatud. Seda ilmselt seetõttu, et asjaajamisi on olnud nii palju ja aega nende ärategemise jaoks olen võtnud unetundide arvelt. Kaks nädalat järjest iga päev 5-6h und on ilmselgelt vähe ja pikapeale hakkab tunda andma. Järgmisest nädalast aga hakkab puhkus, jeiii! Esimene nädal olen maal, mängin korilast, käin metsas seenel-marjul ja naudin värskeid aiasaadusi. Plaanin kokata ja katsetada uusi retsepte ning loomulikult jätkan ka trennidega. Loodan, et puhkuse ajal on trennis rohkem energiat ja jõudu ja et lihased taastuvad paremini, sest kavatsen suurt rõhku panna ka korralikule unele. Lisaks on plaanis hakata hommikuti joogat tegema (sellist, mis keskendub venitamisele ja painduvuse parandamisele). Kas just iga päev, aga võimalikult tihti. Miks nii? Sest olen liiga vähe rõhku pannud lihashooldusele ja painduvus on oluliselt vähenenud. Viimased päevad olen püüdnud venitada ja rullida ning tunne on palju parem. Pealegi aitab hea painduvus kaasa korrektsele harjutuste sooritusele jõusaalis ja aitab ennetada vigastuste teket. 

Nüüd aga postituse teema juurde. Lubasin rääkida kehakoostise analüüsist. Esimest korda käisin seal veebruari lõpus, kui lõppes Befit konkurss. Tulemustega võis täitsa rahule jääda. 


Teine kord siis käisin juuni lõpus. Jõusaali treeningutega alustasin aprillis, seega olin pea kolm kuud korralikult trenni teinud. Toitumine aga on olnud hoopis teine, kuna kaloraaž on kõrgem. Algul küll toitusin kaalu langetamise kaloraažiga, kuid üsna pea hakkasime seda järk-järgult tõstma kuni kaalu säilitamise kaloraažini. Veebruaris aga olin eelnevad kaks kuud olnud miinuskaloraažil (1400-1600). Siin siis minu juunikuu tulemused.


Mida siis võib välja lugeda. 

  • Minu keha oli veebruaris 23 aastane, nüüd on saanud aasta vanemaks - 24. No vahepeal ju oli sünnipäev ka! :D Siiski on keha kolm aastat noorem kui tegelik vanus. Pole paha!
  • Veebruaris oli mu küljes 10,1kg rasva, pehmeid kudesid (skeleti- ja silelihaseid) 43,9kg. Kolme kuuga aga olen saanud kilo rasva juurde (11,2kg) ja pehmeid kudesid olen mõnevõrra kaotanud, seekord näitas see number 43,7kg.
  • Rasva % oli veebruaris 17,6, kuid kuna kilo rasva on ju juurde lisandunud oli see number juuni lõpus 19,2.
  • Minu põhiainevahetus oli veebruaris 1296kcal, juuni lõpus 1290kcal (lihasmassi ju vähemaks jäänud) :D
  • Minu kehatüüp on endiselt lihaseline, madal rasva %
  • Kehaosade kaupa on mul rasvamass igal pool ala ning pehmete kudede mass on normis.
  • Parema ja vasaku jala rasva ning pehmete kudede massi erinevus on suurenenud. Ise tunnen ka, et vasak jalg on paremast tunduvalt nõrgem ja no ümbermõõtude vahe on ka. 

Tegelikult on nii, et kõik ütlevad mulle, et see aparaat pole usaldusväärne ja neid numbreid ei tasu väga tõsiselt võtta. Võrdluseks sobib, kui saaksid minna analüüsi tegema kogu aeg täpselt samades tingimustes. See on aga ilmselgelt võimatu. Tulemusi mõjutavad nii paljud faktorid - kui palju oled vedelikku joonud, toitu söönud, kuuseis ja isegi see, kas sa oled käsi kreemitanud või mitte. 

Kui analüüsi uskuda, siis võiks ju öelda, et olen pekisemaks läinud ja lihast kaotanud. Mis siis, et jõusaalis raskused suurenevad, peegelpilt muutub ja lihased joonduvad paremini välja. Rasva % koha pealt ma küll usun, et see on kõrgem, sest söön ka ju rohkem. Peab sööma, sest muidu pole lihasel kusagilt kasvuks materjali võtta. 


Trennidega võin öelda, et läheb hästi. Vaikselt on ka arengut näha-tunda. Ikka neli korda nädalas jõusaal ja vähemalt korra nädalas püüan ka jooksmas käia või muud aeroobset teha. Puhkuse ajal ilmselt hakkan kardiot kahel korral nädalas tegema. Kuigi oleks ju kiusatus ka jõutrenni päeval käia hommikujooksul, aga treener arvab, et pole hea mõte praegu teha aeroobset ja jõudu samal päeval. Nii et piirdun hommikuti joogaga. Tahaksingi kiita oma treenerit Renet, kes on mulle igati toeks nii treenimisel kui ka toitumisega seotud teemadel. Viimased nädalad oleme koos trenni teinud ja ta ikka utsitab mind korralikult tagant ja julgustab raskusi tõstma või siis lihtsalt rohkem kordusi tegema (näiteks kükkide ajal nii naljalt kangi ära panna ei saa). Tänud, Rene! 


Kuna ma olen viimasel ajal suhteliselt kurnatud ja tunnen, et lihas taastub aeglaselt, siis otsustasin hakata trenni ajal BCAAD kasutama. Sain prooviks ühe pooliku koti ja tundub, et täitsa hästi kohe mõjub. Lisaks võtan ikka hommikuti (mõni päev läheb meelest) ka multivitamiini koos mineraalidega, C-vitamiini, B-vitamiini ja omega 3 kapslit.

Kehakaalust ma ei hakka praegu üldse rääkima. Kuigi alandasin kaloraaži 10% ja olen kava järginud 100%, siis kehakaal oleks nagu tõusnud. Aga viimasel ajal on ka väga tihti see bloated tunne. Keha teeb hetkel igasugu trikke, aga püüan mitte lasta häirida end sel kaalunumbril ja ikka samamoodi edasi jätkata. Lohutan end ikka sellega, et küll lõpuks loksub kõik paika ja teised ütlevad, et välimusest pole küll märgata. Mina aga tunnen ja näen ja koguaeg mõtlen, et tahaks end juba hästi tunda!


Mõnipäev on jõusaal rahvast täis, teinepäev on totaalne vaikus. Teine variant on parem! :D

Ootan juba õhtust trenni, sest täna kohe kuidagi on tuju. Käisin eile jooksmas ja see tegi enesetunde palju paremaks. Peakski vist iga kolmapäev seda tegema, seda enam, et otsustasin trennivabaks päevaks teha pühapäeva, sest esmaspäeval on nädala raskeim trenn ja mõistlik oleks enne seda lasta kehal puhata.



Järgmine kord ilmselt räägin rohkem toiduteemal, sest olen palju uusi asju katsetanud, pildile jäädvustanud. Kuna puhkuse ajal on samuti plaanis erinevaid uusi retsepte katsetada, siis võib karta, et enamus postituste teemaks saab olema toit. Aga toit ongi palju põnevam kui trenn. Trenn koguaeg peaaegu ühesugune, lihtsalt raskusi tõstab. Põnev on tegelikult küll, minu enda jaoks, aga sellest pole lihtsalt väga midagi rääkida. Toitumine on ikka põnevam ja ühtlasi ka palju keerulisem teema. Trenni teha võib igaüks, aga õigesti toitumine nõuab iga väga suurt iseloomu ja seda just eriti alguses. 



Ilusat päeva jätku!

:)

Teisipäev, 5. juuli 2016

Endiselt tegutsen ja olen olemas, aga lihtsalt on olnud kiire aeg

Vaatasin, et viimasest postitusest on möödas peaaegu et terve kuu – ei ole võimalik. Tuleb välja, et siiski on. Vahepeal oli Fitlapis blogimise väljakutse ja siis ma kirjutasin rohkem sealses keskkonnas. Sain teise koha ja nüüd on järgmise aasta juulikuuni konto kasutusaeg olemas. Lisaks sain 35€ eest SIIT tooteid valida. Mina valisin endale vöökoti, kaks pakki omega-3 kapsleid ja kaks pakki pannkoogijahu pulbrit. Eile katsetasin esimest korda selle vöökoti ära. Superhea! Ilusasti mahub sinna nii telefon kui koduvõtmed ja jooksmise ajal üldse ei häiri see kott. Muidu oli mul alati probleem, et pole kuhugile telefoni pista ja praeguste palavate ilmadega ei taha taskutega tuulekat ka peale visata.



Viimased kaks nädalat on aga ülikiired olnud (töö, trenn, metsaskäimised, hobid ja lisakohustused), et pole kummagi blogi jaoks aega leidnud, kuigi mõtteid jagub kuhjaga. Loodan siiralt, et sellest nädalast läheb veidi rahulikumaks ja suudan rohkem leida aega, et natukene oma tegemisi kirja panna. 

Kuidas mul muidu läinud on? Toitun endiselt Fitlapi menüü järgi. Olen mitmeid uusi retsepte enda jaoks avastanud ja endiselt olen ülirahul. Toitun väga mitmekülgselt ja toidud on alati supermaitsvad. Mõned üksikud retseptid on, millega pole rahule jäänud, kuid tavaliselt on ikka nii, et kui miskit uut proovin, siis jääb see mõneks ajaks jälle lemmikuks ja seetõttu satub retsept tihti päevamenüüsse kuni leian järgmise lemmiku. Loomulikult olen teinud patutoidukordi ja nii mõnigi päev on ka punasena kirja läinud (mis tähendab, et pole täpselt kava jälginud), aga lõppkokkuvõttes arvan, et olen ikkagi üsna tubli olnud. Mõned pildid minu toidukordadest - soolane hirsipuder singiga, lavaširullid, värske kartul kanafilee ja kevadkogritsatega, maapähklivõi riisigaletil banaani ja maasikatega, kukeseene quiche selle aasta kukeseentest, leivamagustoit metsmaasikatega, krepid kohupiima ja metsmaasika toormoosiga.





Olen jõudnud kolmel korral metsmaasikale ja siis on menüüsse sattunud igasugu marjadega retseptid. Üks päev sõin lihtsalt kodujuustu kookoshelveste ja metsmaasikamoosiga. Selle retsepti järgi sain lausa 300g moosi korraga ära süüa! Maasikaid on metsas nii meeletult palju ja alati on nii raske metsast välja tulla. Aga nüüd kui kolmapäeval vihma ei saja, lähen jälle! Ei jõua ära oodata kui saaks ka juba metsvaarikaid ja mustikaid. Ma olen üks tõeline korilane. 


Muideks vahepeal oli ju ka jaanipäev ja vot sellel päeval suutsin ma 100% kavas püsida. Marineerisin grillimiseks kanafilee, kõrvale vabavara ja kuskussiga salat. Magustoiduks aga valisin retsepti õun ja juust, kus asendasin õuna poolenisti maasikate ja poolenisti arbuusiga. Lõpuks tuli välja maitsev salat - arbuus + maasikad + sinihallitusjuust + rukola + salatilehti. Kõigele lisaks sai seda üks korralik kausitäis. 


Toidukogused on endiselt üsna suured ja kaloraaž veidi üle 2000. Mõnikord on küll raskusi kõik toidukorrad täies mahus ära süüa, aga olen hakanud veidi teadlikumalt retsepte oma menüüsse valima. Näiteks hiljuti tulin mõttele, et võiks ju teha pool kogust suppi ja pool kogust mingit magustoitu. Suppidel on terve ports üsna suur, aga pool tundub täitsa okei ja siis saab ju ka veel magustoitu nautida. Olen juba paaril korral seda varianti katsetanud ja täitsa meeldib nii. 

Kui kehakaalust rääkida, siis teatud põhjustel on olnud päris palju kõikumisi. Näiteks üks hommik näitas kaal 58kg, järgmine hommik aga juba 57,5kg ja kolmas hommik 56,8kg. Eks selline kõikumine on natukene stressi tekitav, aga põhjus on ilmselt teada ja tuleb lihtsalt rahulikult võtta ja mitte üle muretseda. Hetkel on oluline kaalu säilitada ja see võikski jääda 56-57 vahepeale. Käisin ka kehakoostise analüüsil ära, kuid sellest räägin natukene hiljem.

Trennide koha pealt pole midagi uut rääkida. Endiselt käin neli korda nädalas jõusaalis ja teistel päevadel teen soovi korral kardiot, kuid vähemalt üks päev nädalas on täiesti trennivaba. Viimased nädalad aga on vabasid päevi 2-3 tulnud ja olen üsna vähe aeroobset teinud. Pühapäeval käisin üle pika aja jooksmas ja nii hea tunne oli. Jõusaalis raskused ikka tasapisi suurenevad. Kükkidel oli eelmine esmaspäev raskuseks 62,5kg ja see oli juba päris hirmus. Mõned harjutused olen ümber vahetanud. Lõuatõmbeid ka harjutan tasapisi. Althaardes tuli ükspäev 5 ära, aga pealthaardes on ainult üks tulnud ja see ka kuidagi väga nibin-nabin. 

Mulle väga istub selline eluviis ja isegi see kiire aeg ei häiri ega kurna. Ma lihtsalt vist ei oskagi enam niisama ühe koha peal püsida ja tihtipeale on ikka vaja mitu asja korraga teha, sest nii saab ju rohkem tehtud. Näiteks kui tekib isu mingit filmi vaadata, siis samal ajal tegelen ka hobiga - makramee ehted. Mul on mitmeid tellimusi tulnud, mis vaja ära teha ja endale tahaks ju ka suveks miskit ilusat meisterada. Mõnikord on küll tunne, et ööpäevas on liiga vähe tunde ja tihtipeale jääb just neid unetunde väheseks. Aga ma lohutan ennast sellega, et varsti algab puhkus! 

Tahaksin veel ära mainida, et sellisel eluviisil on veel nii palju plusse. Ükspäev käisin juuksuris ja hakkasin mõtlema, et mul on see aasta ikka juuksed kõvasti kasvu visanud. Juuksur siis küsis, et äkki olen midagi muutnud, näiteks toitumist. Kummaline, et pole ise selle peale mõelnudki, aga tõesti – selle aasta algusest hakkasin korralikumalt toitumist jälgima. Järelikult võibki see põhjuseks olla. Vot kui hästi mõjub tervislikult toitumine!

Teiseks on mul niii hea meel, et olen tänu Fitlapile ja jõusaalis käimisele nii palju uusi tutvusi saanud. Liisuga oleme juba täitsa head sõbrannad ja mul on nii kahju, et ta läks suveks ära Saksamaale. Aga kindlasti on tal seal tore ja põnev. Ükspäev mõtlesime, et kuidas me üldse tutvusime ja meenus, et see oli Myfitnessi saunalaval. Mina lihtsalt olin küsimusi hakanud küsima (mõnikord ma lihtsalt hakkan suvaliselt suvaliste inimestega rääkima) ja selgus, et ka tema on füsio ja nii neid jututeemasid tuli. Fitlapi kaudu hakkasin Kristeliga rohkem suhtlema. Kristel on nii tore ja mul on jällegi hea meel selle sõpruse üle! Uued tutvused on toredad! Juunis tegime koos ka ühe istumise - käisime sushit söömas, kohvi joomas ja lõpetasime väikse tantsuga. Nii tore õhtu oli, et lausa võiks korrata!


Selline lühikene kokkuvõte siis. Mõtteid on tegelikult veel, aga las nad jääda, sest muidu saaks juba liiga pikk kirjatükk. Järgmisel korral räägin natukene kehakoostise analüüsist ja edaspidi püüan siis natukene tihedamini endast märku anda. Olge mõnusad ja nautige suve!