Esmaspäev, 28. detsember 2015

Jõulunädal

Ja ongi jõulud peetud ja peagi võtame vastu uue aasta. Sellel aastal jõuluvana kohe teadis, mida mulle kingikotti pista. Esimese kingituse sain aga juba enne jõule. Hers fitness loosis facebooke-i vahendusel välja ühed trennikindad. Jagasin ka mina postitust ja seekord naeratas loosiõnn minule. Esimene võit FB kaudu. Jagan suhteliselt harva postitusi, aga vahepeal kohe veab. Nüüd siis peaks ikka jõusaali minema? :D


Jõulud möödusid rahulikult pere seltsis. Nii head pikad pühad olid ja super mõnus oli kodus olla. Loomulikult oli jõululaud rikkalik ning kaetud kõige hea ja paremaga. Mu ema teeb superhästi rulaadi ja šnitsleid. Loomulikult oli laual ka ema tehtud leib, sealhulgas puuviljaleib, mis on minu vaieldamatu lemmik. Lisaks veel erinevad snäkid - täidetud munad, erinevad juustud, vorstid, isa suitsetatud suitsuliha, hapukurk, singirullid. Maitsesin peaaegu kõike, mida laual oli. Ei pirtsutanud, aga samas päris üle ka ei söönud, kuigi kindlasti rohkem kui tavalistel päevadel. Jõululaupäeval meil kooki polnud, magustoiduks olid piparkoogid ja mandariinid. Praad oli traditsiooniline - kartul, sealiha, verivorstid, hapukapsas. Ahjukana oli ka ja mina eelistasingi seda. Järgmisel päeval oli terve pere koos ja pearoaks oli seekord ühepajatoit, juurde ka kodused verivorstid. Magustoiduks tegi õde ahjuõunu ja sõime neid soojalt jäätisega. Ideaalne! 25ndal avasime ka kodus kingipakid. Sain endale lõikelaua, kuumaalused ja küüslaugupressi - just neid mul oligi vaja. Teises pakis oli aga casalli võimlemismatt, paksus 1cm. See oli mul ka jõulukingituste listis. Ammu olen tahtnud paksemat võimlemismatti, kuna õhema peal on päris halb mõningaid harjutusi teha. Pealegi vana õhukene matt lausa laguneb (peale igat trenni korjan siniseid juppe põrandalt). Olen super rahul!!!



Enne jõule aga sain ühelt armsalt inimeselt veel ühe pakikese, kust vaatasid mulle otsa foam roller, joogipudel ja kompressioonsokid. Foam rollerit olen ammu mõelnud endale osta, kuid pole siiamaani seda teinud. Töö juures olen ikka vahepeal kasutanud, kui eelmisest päevast on lihased valulikud olnud. Nüüd siis on kodus ka olemas ja saan hakata oma lihaseid rullima. Esimesed rullimised on tehtud ja pärast on ikka hea tunne küll. Trenni tehes tuleb ikka mõelda ka lihashooldusele, mis paraku paljudel jääb tahaplaanile. Foam roller on selleks aga hea abimees. SIIN on ka üks video harjutustega. Joogipudeliga olen ka väga rahul, kuna see on kõrrega ja ei pea pudelit kallutama. Sokid on ka jalas väga mõnusad. Suurepärane kingitus! :)



Trennitegemisest ka natukene. Nagu juba eelmine kord mainisin, siis 23-24 olid mul trennivabad päevad (kuigi 23 sai natukene liigutatud küll). Peale seda aga jätkasin oma plaaniga. Kiidan end natukene, sest vaatamata jõuludele sain nädala trennid kõik tehtud (arvasin, et seda ei juhtu)! Küll mitte täpselt kava järgi, muutsin natukene järjestust ja pühapäeval tegin kaks trenni - ühe hommikul, teise õhtul. Punaselt märgin siis trenne, mis on tehtud. Kõige raskem oli ilmselt insanity friday fight round1. See ajab pulsi ikka päris kõrgele. Kuid pean mainima, et ega teisedki väga palju kergemad polnud. Aga see on hea, kui harjutused on väljakutsuvad, sest vaid nii saame areneda - mugavustsoonist tuleb välja tulla! Üks nädal tehtud, 7 veel. 




Will it be easy? 
NOPE 
Worth it?
ABSOLUTELY!


Teisipäev, 22. detsember 2015

Päeva teine poole

Alustuseks üks väike nali. Tahaks ka lumememme teha juba, seega palun lund! :)

Ja nüüd räägin siis natukene oma ülejäänud päevast. Tööpäev lõpeb kella viie ajal. Mõnikord kui jõuan söön kella nelja ajal väikese vahepala. Täna oli selleks Valio proteiinikohupiimakreem. Vahepaladena armastan muidu süüa puuvilju ja marju maitsestamata jogurtiga või riisigalett maapähklivõi ja banaaniga või lihtsalt pähkleid või porgandiribad või miskit muud head. Natukene tahtsin rääkida ka magusa tarbimisest. Kodus mul magusat praktiliselt ei ole. Tee sisse panen mett ja vahepeal pannkookide peale agaavisiirupit. Olemas on ka stevia, mida olen praegu vähe kasutanud, kuna alles ostsin. Tumedat šokolaadi on ka, aga väga harva võtan ühe tükikese. Tööl olles aga on lood pisut teised. Toredad kliendid armastavad ikka tänutäheks tuua midagi magusat ja vahepeal on meil puhkeruumi laud šokolaadide ja kommikarpidega kaetud. Üldiselt suudan magusale öelda ei, kuid kui on tõsiselt hea šokolaad või komm või kook, siis natukene ikka luban endale. Ja ma usun, et kõik naised mõistavad, et vahepeal on vaja patustada. Lihtsalt teatud perioodidel on magusaisu suurem ja seda taltsutada on päris raske. 

Igal juhul töölt koju jõuan õhtul natukene enne kuut ja siis sätin end kohe trennilainele. Tavaliselt panen juba hommikul trenniriided valmis. Täna siis oli insanity programmist tabata power ja ab attack 10. Eilsest trennist andis tuharalihas veel tunda, aga suutsin siiski üllatavalt palju endast anda. Insanity on ikka oma nime väärt küll :D

Peale trenni olen tavaliselt 5-10 minutit pikali maas ja kogun end. Siis ruttu pessu ja süüa tegema. Tavaliselt on õhtusöögiks salat + liha + kodujuust. Täna tegin tavalise toorsalati tomati, salatilehtede ja kurgiga. Maitsestasin palsamiäädikaga, soola-pipraga, peale raputasin röstitud seesamiseemneid. Juurde täistera riivleivaga paneeritud sea välisfilee (tahtsin natukene vaheldust kanafileele) ja kodujuust. Õhtul joon veel ka tassi teed, seekord valget. Magusainet tavaliselt ei lisa. 


Ja nii need päevad mööduvad, kiirelt. Homme ja ülehomme trenni ei tee, aga edasi kindlasti! Järgmised postitused uuel nädalal.








Eat glitter for breakfast and shine all day!


Jah, glitterit ma küll ei söö, aga püüan päeva alustada naeratuse ja positiivsete mõtetega. Räägin seekord lähemalt oma päeva esimesest poolest. Minu tööpäeva hommik algab kell 6 äratushelinaga. Väga harva panen äratuskella edasi. Nüüd on üks tunnike aega toimetada ja kell 7 pean hakkama välja sättima. Tõusen, viskan hommikumantli selga ja esimese asjana joon ühe klaasi toasooja sidrunivett ja võtan vitamiinid - C, multi ja D vitamiini tilgad (neid võtan tegelikult tavaliselt koos söögiga). Vitamiine päris aastaringselt ei võta, aga praegusel sombusel ajal ehk on neist kasu. Värsket kraami ei ole ka ju suurt valikut ja kui palju reaalselt poelettidel olevates juurikates ja rohelises vitamiine säilinud on. Kes seda teab. 


Hommikukohv on samuti lausa kohustuslikuks saanud. Jahvatan piisava koguse kohviubasid (selleks on hea abimees stollari kohvijahvataja) ja edasi valmib kohv juba aeropressi kasutades. Viimased kaks nädalat olen tööpäevade hommikul joonud kohvi extra virgin kookosõliga. Selleks valan kohvi blenderisse ja lasen sel töötada maksimaalsel kiirusel umbes minut. Tulemuseks on kreemine kohvi väikese vahukihiga ja mõnusa kookose mekiga. Ükspäev käisin ostsin kaubamaja alt tee ja kohvi poest maitsestatud kohviubasid. Täna sain nendest teha viimase tassi kohvi. Niiiiiii hea! Vahepeal jõin kohvi ka päeval, kuid nüüd olen piirdunud hommikukohviga ja päeval joon pigem rohelist või valget teed.


Järgmiseks valmistan hommikusöögi. Tööpäevadel on selleks munapuder, kuhu läheb üks terve muna ja 1dl munavalgeid. Lisan juurde ka midagi värsket (spinat, paprika, brokoli või tomat) ning kuna armastan juustu, siis riivin pisut cheddari või sinihallitusjuustu sisse. Valmib kiiresti ja maitseb hästi. Hommikusöögi pakin kaasa ja söön selle alles siis kui töö juurde jõuan (umbes kella 8 ajal). 


Lõuna pakin ka tavaliselt kodus kaasa ja selleks on eelmise päeva õhtusöök. Täna on mul kaasas näiteks vokiroog, kus on sea välisfilee, riisinuudlid, paprika, porgand, seened. Lõunat söön tavaliselt poole ühe ajal. Päeva jooksul püüan tarbida ka piisavalt puhast vett. Töö juures on alati kaasas veepudel, mida aegajalt jälle täidan. Nii on selge ülevaade, kui palju olen vett joonud. Mõnikord meeldib vee sisse panna ka sidruni- või kurgiviile, külmutatud metsmaasikaid, apelsini. 

Selline näeb välja siis minu päeva esimene pool :) 

Esmaspäev, 21. detsember 2015

Mõõdud, treeningplaan, toitumine.

Mõtlesin, et räägin lühidalt natukene ka endast. Olen 26 aastat vana ja vähemalt viimased kolm-neli aastat järjepidevalt trenni teinud. Iga aastaga tunnen, et olen järjest tublim, sest tunnen kuidas selline eluviis mulle sobib. Trenn annab energiat, head tuju ning kasvatab enesehinnangut. Kõigele lisaks töötan ju füsioterapeudina ja kuidas ma saaksin klientidele rääkida kui oluline on liikumine ja tervislik toitumine, kui ma ise seda kõike ei järgiks. 

Mis trenni ma siis täpsemalt teen? Mulle ei meeldi rühmatrennid ja ma leian, et spordiklubides käimine võtab liiga palju aega ära. Ajapuudus on alati probleemiks ja kuna mul on mitmeid hobisid, millega samuti sooviks tegeleda, siis olen leidnud enda jaoks kodused treeningprogrammid. Minu lemmikuteks hetkel on 21 Day fix, PiYo ja Insanity MAX30 (https://www.beachbody.com/). Mulle meeldib kui mul on mõneks ajaks kindel kava ees, mida järgida. Siis tean iga päev täpselt, mis mind ees ootab, mida tegema pean. Paljud küsivad minult, et kuidas ma viitsin kodus trenni teha. Mina jällegi ei saa aru nendest, kes viitsivad spordiklubides käia. Tavaliselt jõuan koju kell kuus ja siis teen KOHE trenni ära, käin pesus ja söön. Kui ma käiksin spordiklubis siis mul kuluks kindlasti vähemalt poolteist tundi kui mitte rohkem. Ja kuna mulle meeldib iga päev natukene end liigutada, siis rööviks see nädalas ikka päris palju aega ära. Kodus aga kestab trenn 30-40 minutit ja ongi tehtud. Muidugi jõusaali peale olen mõelnud, aga seda kunagi hiljem.

Järgnevaks kaheks kuuks panin ma kokku kaks päris intensiivset programmi - 21 day fix extreme ja Insanity max 30. Leidsin internetist ka hübriidkava näidise, mis tundus täitsa mõistlik olevat. Esimese nelja nädala kava näeb välja selline:



Nagu näha, siis esimene esimene trenn on tehtud. See ei olnud kerge, aga mulle meeldis ja leian, et trenn peabki olema selline, mis paneb Sinu keha proovile. Igal juhul need kaks kuud saavad päris karmid olema. Iga trenni järel panen kirja ka kuupäeva, millal seda tegin, kuna mõnikord ikka juhtub, et ei jõua nädala sees kõiki trenne teha (näiteks jõululaupäev ilmselt jääb ära), aga vahele ei jäta ühtegi, plaanin ikka järjest teha. 

Toitumisest ka lühidalt. Paar kuud tagasi proovisin kaks kuud jälgida 21 day fix toitumisplaani. Mulle meeldis see, kuna ei pidanud toitu kaaluma ega kaloreid lugema ja põhirõhk oli portsjonite kontrollil ning süsivesikute, rasvade, valkude omavahelisel tasakaalul. Seda plaani jälgides tekkis mul parem ettekujutus kui palju ma mida peaksin sööma ja visuaalselt kui suured on portsjonid. Nüüd ma enam seda nii rangelt ei jälgi, kuid leian, et suudan nüüd paremini ja tasakaalustatumalt süüa. Päevas tuleb ikka kolm toidukorda ja paar vahepala. Püüan ka edaspidi ikka tervislikult toituda, kuid kindlat menüüd jälgima ei hakka. Kogemus ütleb, et mida rangemalt jälgida konkreetset menüüd, seda rohkem mõtlen ma toidule, kohati isegi liiga palju ja siis võib juhtuda, et tekib mingil määral stress. 

Lubasin ka algandmed kirja panna. Siin nad on. Loodame, et kahe kuu pärast on näha ka muutusi nii pildil kui numbrites.

Kehakaal - 57kg
Rind - 89cm
Õlavars - 25cm
Talje - 71cm
Puusad - 92cm
Reis - 54cm
Säär - 34cm

Järgmine kord räägin lähemalt toitumisest, sest see on teema, mis mind tegelikult väga huvitab. 


Yes, I love leg days!




Reede, 18. detsember 2015

BFit 2016 konkurss - START!

Päkapikk tõi sõbrannale ühel hommikul Hers Fitness ajakirja talvenumbri (http://hers.ee/befit/) ja luges siis sealt BFit konkursist. Rääkis mulle ka sellest ja otsustasime, et osaleme. Juba pikemat aega oli trenni osas motivatsiooni langus ja mõtlesin siis, et mis seal ikka, panen end proovile ja võtan konkursist osa. Auhind on ju ka ahvatlev- soojamaareis kahele. Päikest ma armastan! Mul on väga hea meel, et sain konkursist teada, sest juba praegu on see mulle paraja motivatsioonilaengu andnud. Lugesin konkursi tingimusi ja seal oli kirjas:

Mida hindame: eelkõige tulemuse nimel tehtud pingutust ja saavutuse esteetilisust. Me ei vali kõige peenemat taljet või kõige pringimat peput, vaid ikkagi tulemuse nimel nähtud vaeva ja panustamist, treenitud ja proportsioonides kehavorme.

Niisiiis mõtlesin, et järelikult peab kuidagi oma tegemisi ka kirja panema, sest kuidas muidu saab hinnata tulemuse nimel tehtud pingutust. Blogi pidamine ei olnud küll otseselt kohustuslik, kuid sain teada, et võrdväärsete osalejate puhul aitas just blogi võitja valimisele kaasa.

Ma arvan, et minust ei saa väga järjepidev blogija (kuigi mine sa tea kuna teen seda esimest korda), aga annan endast parima ja püüan vähemalt kord nädalas võtta aja maha ja panna kirja oma tegemised seoses trenni, toitumise ja üldise elustiiliga.

Igal juhul pildid on tehtud ja ankeet saadetud ning alates sellest kuupäevast hakkab jooksma kaks kuud. Taganemisteed enam pole.

Algus - 17.12.2015


Järgmises postituses panen kirja oma algmõõdud, kirjutan oma eesmärkidest ning sellest kuidas ma kavatsen need saavutada.