Teisipäev, 23. veebruar 2016

BeFit konkursi lõpp - eesmärkide saavutamisest, mõõdud ja kehakoostise analüüs

Eelmine nädal oli siis minu viimane nädal BeFit konkursist. Täna saatsin pildid ja lõpumõõdud ära koos lühikese ülevaatega oma teekonnast. 

Kuidas siis viimane nädal kulges? Loomulikult kasutasin veel maksimaalselt ära võimalust käia healthy attitude klubis treeningutel. Viimasel nädalal käisin kolmel korral 40-minutilises EMS-treeningul, kahel korral käisin ka Jumpimas. Reedel tegin lisaks veel harjutusi kõhulihastele, kasutades topispalli. Pühapäeva hommikul mõõtsin, kaalusin ja pildistasin. 




Ma võin kindlalt väita, et olen enamus alguses püstitatud eesmärgid saavutanud. Tuletame neid veidi meelde:

1. Saavutada ilusam rannavorm, vähendada keharasva protsenti ja tuua lihased rohkem välja. Ise ma tunnen, et olen saavutanud elu parima vormi. Pole ennast varem enda kehas nii hästi tundnud kui praegu. Siiski leian, et alati saab minna paremuse poole ja sinna ma ka edaspidi püüdlen. Käisin ka kehakoostise analüüsil, millest räägin natukene allpool. Rasvaprotsent on küll suhteliselt sama kui sügisel mõõtmas käies - 17,6%, kuid käisin erinevates kohtades ja kuna on erinevad aparaadid, siis ei saa neid ilmselt üks-ühele võrrelda. Edaspidi plaanin aeg-ajalt käia samas kohas mõõtmas (MyFitnessis). Olen näitajatega väga rahul. 

2. Teiseks eesmärgiks oli saavutada trimmis jalad ja prink pepu. Tunnen küll, et liigun sellele eesmärgile järjest lähemale. Kusjuures selle kahe kuu jooksul ongi minu arvates kõige suuremad muutused näha just nendes piirkondades.

3. Kui numbritest rääkida, siis oli minu eesmärgiks väike kehakaalu langus. Pildistamise päeval oli hommikune kaal 55kg, kuid see kõigub kuni 56-ni. Konkursi algul aga oli hommikune kaal 57kg ja samuti kõikus pigem ülespoole. Seega olen 1,5-2kg alla võtnud, mis oligi minu eesmärk. Nüüd püüan seda kehakaalu säilitada, kuigi on plaanis hakata jõusaalis käima ning võib-olla kaal hakkab pigem tõusma, kes teab. Kõige olulisem on ikkagi peegelpilt! Eesmärgiks oli ka talje peenemaks saada ning ideaalis lootsin selle numbri 68-le saada. Pühapäeva hommikul mõõtsin lausa mitu mitu korda üle, kuna ise ka ei uskunud, et mõõdulint näitas numbrit 65,5cm. See hommik tundsin ka end kuidagi eriti saledana. Praeguseks on aga keha teatud põhjusel hakanud jälle vett kinni hoidma, mille tõttu on ka tunne kohe teine (naised ilmselt teavad, millest ma räägin). Kehaanalüüsil mõõtis aparaat minu vööümbermõõduks 67,8cm. Võib-olla mõõtsin ma valest kohast taljet. Ikka kõige peenemast kohast, nabast veidi ülevaltpoolt. Alati on muidugi parem kui keegi teine võtab mõõdud, aga mõtlesin et kuna alguses võtsin ka ise, siis peaks ka lõpus ise võtma. Igal juhul oma mõõtmiste järgi olen kogu kehalt kaotanud 14cm - pole paha! Täpsemad mõõdud enne/pärast vormis:

Kehakaal – 57kg/55kg
Rind – 89cm/88cm
Talje – 71cm/65,5cm
Puusad – 92cm/91cm
Õlavars – parem 24,5cm, vasak 24cm / parem 24,5cm, vasak 24cm
Reis – parem 54,5cm, vasak 53,5cm / parem 52cm, vasak 51,5cm
Säär - parem 34cm, vasak 34cm / parem 33cm, vasak 33cm


Pühapäeval käisime Tartus Aparaadis söömas. Kõik kiitsid seda toidukohta ja mõtlesime, et peaks ka ära proovima. Mina võtsin kiidetud burgeri rebitud sealihaga ja magustoiduks külmutatud toorjuustukoogi sinihallitusjuustuga. Tõesti oli maitsev ja võib teinekordki minna. Õhtul tuli mõte üle pika aja joogat teha. Kunagi tegin beachbody programmi P90X, kus sai minu lemmikuks YogaX. See on peaaegu poolteist tundi kestev joogatund kus algul on erinevad päikesetervitused, siis tulevad tasakaaluasendid, seejärel venitusasendid ning lõpuks YogaX Belly7, ehk siis seitse harjutust kõhulihastele. Väga mõnus oli! Kunagi tegin seda isegi kord nädalas ja leidsin, et arendas väga hästi painduvust ja tasakaalu, ka süvalihastele mõjus hästi. Üheks asendiks oli küünal, mida on ikka koolis kehalise kasvatuse tundides piisavalt tehtud. Võtsin siis asendi sisse ja ohhooo, kõhulihas tuli tervitama. Huvitaval kombel tulid selles asendis kuubikud kuidagi eriti hästi nähtavale. Vähemalt sain teada, et nad on olemas. Jooga oli mõnus.

Esmaspäeval käisin siis Tartu Lõunakeskuse Myfitnessis kehakoostise analüüsil. Treeneriks oli Siim, kes on mulle ka ühe korra EMS treeningut läbi viinud. Tundis mind igal juhul ära ja küsis, et kuidas siis eesmärkide saavutamisega läinud on. Neljapäeval on mul viimane EMS treening ja sain teada, et seal veel kohtun Siimuga. Igal juhul astusin aparaadi peale, seisin natukene ja siis printis see välja A4 suuruses lehe minu andmetega. Siim vaatas lehte ja oli kuidagi väga mõtlik. Ma ehmusin algul kuidagi ära ja küsisin, et kas on väga halvad näitajad. Selle peale ütles Siim, et ei ole, pigem vastupidi. Tema arvates võiks see olla näidisleht, mille poole püüelda. 



Järgnes konsultatsioon, mille käigus Siim seletas mulle veidi mida nendest numbritest välja lugeda. Mida ma siis teada sain:

  • Minu keha on 23 aastane (peaaegu neli aastat ju noorem kui minu vanus näitab - natukese rohkem kui kuu aja pärast saan ju 27).
  • Minu kehas on 10,1kg rasva, pehmeid kudesid (skeleti- ja silelihaseid) on 43,9kg.
  • Vedelike sisaldus on hea, mis tähendab, et joon piisavalt.
  • Kõhupiirkonna analüüsi järgi ütles Siim, et toitumisega ma enam väga rasva % langetada ei saa, sest olen selle nii miinimumi viinud ja sealt ei anna enam midagi võtta. Soovitas pigem keskenduda lihasmassi suurendamisele, sest siis hakkavad protsendid nihkuma. Ehk siis nagu mul juba plaanis ongi - rohkem jõutrenni raskustega. Kindlasti tuleb jätkata ka tervisliku toitumisega ja ka aeroobset treeningut ei tohiks päris ära unustada. 
  • Minu põhiainevahetus on 1296kcal, ehk siis see on energia, mida minu keha vajab lihtsalt äraelamiseks. Kui aga päeva jooksul ka liigutan ja teen kergema trenni, siis võiksin energiat saada 1996kcal
  • Minu kehatüüp on lihaseline, madal rasva %
  • Kehaosade kaupa on mul rasvamass igal pool ala ning pehmete kudede mass on normis.
  • Positiivne on ka see et parema ja vasaku kehapoole rasva ning pehmete kudede mass on suhteliselt võrdne. 
Mõtlesin, et kord aastas võiks vähemalt käia kehakoostist analüüsimas. Hetkel leian, et võib enam-vähem ju rahule jääda küll. Ma küll lootsin, et ehk on rasva % läinud väiksemaks, kuid Siim ütles, et võib-olla ongi see minu keha jaoks piir. Et edasi saaks seda mõjutada vaid lihasmassi kasvatamise arvelt. Siiamaani on aga minu treeningud rohkem keskendunud aeroobsele ja rasvapõletusele. Tuleb hakata suuremate raskustega treenima :)

Minu jaoks on nüüdseks BeFit konkurss lukus. See aeg on läinud meeletul kiirusel, kuid on olnud põnev teekond. Kas see oli ka kerge? Kui päris aus olla, siis EI. Päevagraafik oli alati üsna intensiivne. Tavaliselt hommikuti kell 6 äratus, siis oli vaja teha hommikusöök valmis ja pakkida töö juurde kaasa lõuna ning vahepala. Mõnikord jõudsin seda teha ka eelmise päeva õhtul. Töölt jõuan koju õhtul kuue ajal ja siis läksin tavaliselt otse trenni. Mõni päev jõudsin koju alles kell 9 õhtul. Koju tulles oli vaja süüa teha, mõnikord ka järgmiseks päevaks. Lisaks tuli leida aega, et puhata ja magada. Üldiselt püüdsin ikka oma 7-8 tundi täis magada, kuid mõnikord kippus uneaeg ka kuue tunni peale jääma. Lisaks oli ka muid toimetusi, milleks tuli aega leida. Aga nagu öeldakse, siis kes teeb see jõuab. Oluline on oma aega oskuslikult planeerida, siis jõuab kõik ära tehtud. Minu tugevuseks on see, et kui ma kord juba midagi ette võtan, siis lähen lõpuni välja ja annan endast parima. Seepärast olengi ilmselt suutnud kodus erinevaid treeningprogramme jälgida ja nii end vormis hoidnud. Ka seekord tunnen, et andsin endast parima ja igal juhul kiidan ennast. Kui oleks võimalik aega tagasi kerida, siis ainuke asi mida ma muudaksin on toitumine. Ma soovin et ma oleksin veidi varem avastanud Fitlapi toitumiskava. Ehk oleks siis tulemused veel paremad olnud. 

Igal juhul on mul ääretult hea meel, et otsustasin konkursist osa võtta, sest see on andnud mulle tohutult palju motivatsiooni ning tänu konkursile olen ka mitme kogemuse võrra rikkam (sain proovida EMS-treeninguid ja jumpingut, fitlap toitumiskava, blogi kirjutamist jne). Ma ise tunnen, et olen saavutanud oma elu parima vormi ja nüüd saab minna ainult paremuse poole. Kindlasti jätkan ka edaspidi tervisliku ja füüsiliselt aktiivse eluviisiga, samuti plaanin jätkata blogipidamisega, sest väga loodan, et see on kellegile ikka motivatsiooni juurde andnud ja ehk annab ka edaspidi. Endiselt võite mulle kirjutada, kui on küsimusi -  vastan alati :)

Pildid avalikustan siis, kui konkurss on ametlikult lõppenud, ehk siis märtsi keskpaiku. Veidi veel põnevust. See nädal on mul plaanis veel üks jumping ja EMS treening ning nädala lõpus lendan kaheks nädalaks puhkama. Täpsemalt räägin sellest kunagi hiljem :)

Ilusat vabariigi aastapäeva! 






2 kommentaari:

  1. Sa oled ikka väga tubli olnud!! On kellelt eeskuju võtta. Nimelt mis ajaga Sa said rasva% nii alla ?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitähh Kristiina. Sina oled ka väga tubli olnud. Mul on hea meel, et saan kellegile eeskujuks olla. Rasva % on nii, et mul tegelikult näitas ka sügisel mõõtmas käies see 17%. Eks aparaadid veidi erinevad, aga mulle tundub, et mul koguaeg suhteliselt madal rasvaprotsent olnud kuna olen juba pikalt järjepidevalt trenni teinud ja oma toitumist jälginud. Ei tea muidugi kui täpselt need aparaadid üldse näitavad, aga mingi aimduse ikka saab. Nüüd hakkasin käima jõusaalis ja teen uue kehakoostise analüüsi mais-juunis. Võtan end varsti kokku, et jätkata blogimisega. Hetkel on kiire olnud, aga juba on uued eesmärgid püstitatud ja ootamas on põnev teekond, mida plaanin ka siin jagada :)

      Kustuta