Esmaspäev, 1. veebruar 2016

EMS- treeningud Healthy Attitude Fitclub-is

Lubasin Teile lähemalt kirjutada ka oma kogemusest EMS-treeningutega. Olen seal käinud juba neli korda ja ka sel nädalal on plaanis kolm treeningut. 

Lühidalt, mis EMS üldse endast kujutab. EMS-treening põhineb elektrilisel müostimulatsioonil. Lihtsamalt öeldes tähendab see seda, et treeningu käigus saavad lihased teatud võimsuse ja sagedusega elektriimpulsse ja selle tulemusena tekib neisse pinge. Trenni minna on äärmiselt mugav - Sa ei pea midagi kaasa võtma (välja arvatud kui on plaanis ka jooksmine -siis võiksid ikka jooksujalanõud kaasas olla). 

Esimene kord kui läksin, oli kerge närv ikka sees küll. Kõigepealt täitsin ma ära ühe ankeedi, kuhu läksid minu andmed ja kus kinnitasin allkirjaga, et mul ei esine vastunäidustusi. Siis jõin topsitäis vett ära ja läksin riideid vahetama. Klubi poolt antakse sulle spetsiaalsed püksid ja pluusi, käterätik ja pesuvahendid on samuti kohapeal olemas. Seejärel paneb treener sulle selga spetsiaalse vesti, mis on veega korralikult niisutatud. Käte, jalgade ja tuharate ümber lähevad rihmad. Alguses hakkas lausa jahe selle vestiga, aga seda mitte kauaks. 

Esimene trenn on pigem sissejuhatav, minu treeneriks oli seekord Lisette, kes õpib füsioteraapia eriala. Mind ühendati masinaga ja esialgu testiti erinevate lihasgruppide võimekust ja elektriimpulsi taluvust. Eelnevalt öeldi mulle, et impulss peaks olema piisavalt tugev, mitte vaid kerge surin. Treener keeras iga lihasgrupi juures impulssi  järjest juurde kuni mina ütlesin et aitab. Impulss oli nii tugev, et kui lihast vastu ei pinguta, on päris ebameeldiv. Samas ei tohi tekkida valu. Kui kõik oli paigas, hakkas trenn pihta. Treener näitas mulle ette lihtsamad jõuharjutused. Jõutreeningu puhul tuleb impulss kehasse 4 sekundit ja selle aja jooksul toimub pingutus. Seejärel on 4 sekundit aega lõdvestada. Olgem ausad. Ma poleks uskunud, et see 20 minutit võib nii kurnav olla. Selline tunne, et kogu trenni ajal töötavad absoluutselt kõik lihased. Esimesel korral väsis mul eriti kõhulihas ära. Kohe peale trenni ei tekkinudki suurt väsimust, aga kui koju jõudsin oli selline tunne nagu oleks poolteist tundi korralikku jõutrenni teinud. 

Teisel korral oli minu treeneriks Siim. Seekord otsustasin proovida 40-minutilist treeningut (10min jooks + 20min jõutreening + 10min lümfidrenaaž). Jooksmise ajal tuleb impulss kehasse pidevalt. Hoopis teine tunne on kui jõutreeningu ajal. Aeg-ajalt lisab treener impulssi juurde, sest keha harjub ära. Selle 10 minutiga hakkas ikka higi juba korralikult jooksma. Lõpus jooksin paar minutit ilma impulsita ja siis sain aru, mis vahe ikka on - impulsiga on kordades raskem. Jõutreeninguks valis Siim mulle üsna rasked harjutused, sest Enely oli juba öelnud talle, et olen suhteliselt treenitud. Sain ka mõned harjutused TRX-iga proovitud. Võrreldes esimese trenniga oli see palju raskem. Aga nagu mulle öeldi, siis iga korraga pidigi järjest raskemaks minema (muidu ei toimuks ju areng). Pärast oli mõnus lõõgastav lümfidrenaaž, kus ma sain lihtsalt pikutada. 

Eelmine nädal oli mul kaks 20-minutilist treeningut. Esimesel korral oli jällegi uus treener - Elise, kes tegi hoopis teisi harjutusi. Minul isiklikult pole midagi selle vastu, et iga kord on erinev treener olnud, pigem ongi hea vaheldus. Pealegi salvestati esimesel treeningul mõõdetud impulsid kaardile, et iga kord ei peaks jälle uuesti mõõtma. Seekord oli rohkem harjutusi kõhule ja kätele. Teine kord oli treeneriks taaskord Lisette ja ütleme nii et ega ta mul seda trenni lihtsaks ei teinud. Palju oli erinevaid kükke ja mul tõesti oli tunne et turjal on 20-30 kg raskust. Viimased kordused olid ikka tahtejõu pealt, jalad värisesid all. Kui ma alguses mõtlesin, et lähen teen kodus veel ka pilatest, siis koju jõudes olin ma nii väsinud (trepist ülesminek oli päris vaevaline), et viskasin lihtsalt pikali. 

Kuidas on lood olnud treeningjärgse lihasvaluga? Peale esimest korda ma järgmine päev väga lihasvalu ei tundnud, küll aga ülejärgmine päev. Ja tunda andsid ka sellised lihased, mis tavaliselt valulikuks ei jää. Kuna too nädal oli mul üldse trenni poolest intensiivne siis tundsin peaaegu nädal aega jutti erinevaid lihaseid, eriti aga andis endast märku tuhar. Juba mõtlesin, et peaksin lihaste paremaks taastumiseks lisaaineid kasutama. Olen juba ka natukene uurinud, aga senimaani pole veel midagi ostnud. Taastumiseks on ju tegelikult oluline ka puhkus, aga seda on üsna raske teha, kui trennipisik on sees. Ka eelmine nädal olid peale EMS trenne lihased valulikud. Jumpingu trennis isegi mõtlesin, et kuidas ma vastu pean. Aga kui keha on piisavalt soe, siis ei tunne midagi. 

Mis ma arvan EMS treeningust? Senimaani tundub, et see tõesti on üsna tõhus. Esimene kord oli veidi ebameeldiv ja harjumatu, aga iga korraga on järjest rohkem meeldima hakanud. Just see on positiivne, et treeningu ajal sa teed ka reaalselt harjutusi ja tõesti on tunne, et kõik lihased töötavad. Ikka päris korralik pingutus on 20 minutit vastu pidada. Tunnen, et eriti hästi on see mõjunud kõhule ja tuharatele. Kodus tuharalihasele harjutusi tehes ma pole enam pikalt lihasvalu tundnud (ilmselt on kodused vahendid jäänud juba lahjaks). Samuti olen tundnud, et areng on jäänud seisma, kuid need kaks nädalat, mil olen EMS-is käinud on sellele piirkonnale hästi mõjunud ja tunnen muutusi. See nädal on siis kolm trenni, täna lähen proovin, kuidas on jooks-kõnd 30 minutit ning kahel korral on 40 minutiline treening. 

Enely rääkis mulle veidi miks EMS nii tõhus on. Kui tavatrenniga me treenime rohkem pindmisi lihaseid, siis EMS aitab tööle panna ka kõige sügavamad lihased. Räägitakse et üks 20 minutiline trenn on võrdeline 8x45 minutilise jõusaali trenniga. Siin ei ole tegelikult mõeldud ajalist faktorit, vaid seda, et kui jõusaalis treenid sa korraga ühel päeval näiteks ainult alakeha ja teine päev ülakeha, siis EMS-i ühel treeningul töötavad kõik lihased korraga. Selles suhtes olen ma siiski natukene skeptiline ja mina isiklikult ei vahetaks jõusaali või kodus jõuharjutuste tegemist täielikult EMS-i vastu. Küll aga on EMS hea vahelduseks ja pigem tasub seda tavatreeningutega kombineerida. Mõnikord kui on kiire ja pole aega poolteist tundi jõusaali peale kulutada, siis on EMS ju hea alternatiiv - ainult 20 minutit ja trenn tehtud.

Kes pole veel proovinud, siis julgen soovitada! Huvitav kogemus, kuid kindlasti ei tasu loota, et ühest korrast piisab, et näha tulemusi. 

Tahaksin veel ka kiita klubi meeskonda. Te kõik olete nii toredad ja abivalmid ja vastutulelikud ning mul on siiralt hea meel, et sain võimaluse Teiega tutvuda! Kohe mõnus on peale tööd Teid külastada, sest alati võetakse nii hästi vastu. Jätkake samas vaimus!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar