pühapäev, 24. juuni 2018

MINU LUGU

Teretere ja ilusaid pühi kõigile!

Pole jälle ammu endast siin märku andnud kuid otsustasin, et on paras aeg blogi jälle üles äratada. Teemasid on kogunenud palju, millest kirjutada, sest nagu võib-olla osad juba teavad, siis algas taaskord ettevalmistus võistlusteks. Kajastan natukene oma teekonda ka sotsiaalmeedias. Kui soovid rohkem minu tegemistega kursis olla, siis jälgi mind instagramis, sest sinna satun tihedamini. Kirjatükke on esialgu plaanis kord nädalas Teieni tuua, kuid midagi kindlat ei luba.

Enne kui räägin fitnessi teemadel, siis tahaksin veel kord puudutada teemat, millest tegin juttu detsembris - tänulikkus ja mõtete jõud. Minu selleteemalist postitust saate lugeda SIIT. Kaudselt on tegelikult see ka fitnessiga seotud, sest selle alaga tegeledes on lisaks füüsilisele poolele väga oluline ka mentaalne. Kui on stress, siis kannatab ka kõik muu. Tuleb hoida positiivset meelt ja siin on minule appi tulnud tänulikkuse päevik. 

Varem ma kirjutasin tavalisse märkmikusse iga hommik üles kolm punkti, mille üle olen tänulik ning iga õhtu kirjutasin üles vähemalt kolm asja, mis minu päeva rõõmsaks muutis. Mõtlesin koguaeg, et turul võiks olla selline spetsiaalne märkmik. Veidi üle kahe kuu tagasi saingi sellise märkmiku omanikuks. Sain sellest teada sõbranna kaudu ning nüüdseks on juba kaks kuud märkmik "Minu Lugu" olnud üheks osaks minu hommiku- ja õhturutiinist. 



Tänulikkus. Mis on tänulikkus? Märkmikus on kirjutatud tänulikkusest kui meeldivast tundest, mis suurendab subjektiivset heaolutunnet. Tänulikud inimesed on õnnelikumad, vähem depressioonis. Tänulikud inimesed suudavad elus kogetavate raskustega positiivsemalt toime tulla. Tänulikud inimesed magavad paremini, sest nad mõtlevad enne magama jäämist vähem negatiivseid ja rohkem positiivseid mõtteid. Tänulikkus võib tugevdada soovi veel rohkem teha head või millessegi panustada. Ja nii ongi. Oma detsembrikuu postituses rääkisin samuti kuidas tunnen, et tänulikkus on minu ellu niivõrd palju head toonud. Samuti tunnen, et see on aidanud mind rasketel aegadel. Mitte kaua aega tagasi oli mul emotsionaalselt üsna raske aeg ja seda läbi elades ma imestasin kuivõrd tugev ma suutsin selles olukorras siiski olla. Usun siiralt, et just tänulikkuse praktiseerimine aitas mind. Tunnen, et olen vaimselt tugevam ja oskan paremini näha igas raskes olukorras ka midagi positiivset. 



Mul on kindel hommikurutiin, mida jagasin ka ükspäev IG story's. Peagi kirjutan ka siia veidi täpsemalt. Kindel hommikurutiin on hea viis kehale anda märku, et on aeg ärgata. Ehk olete tähele pannud, et minu jagatud hommikupudru piltide peale on tihtipeale ära mahtunud ka seesama punane märkmik. Just hommikukohvi juues ma seda päevikut täidangi. 


"Minu Lugu" märkmiku juures mulle meeldib, et Sa saad kuupäeva ise kirjutada. Tunnistan päris ausalt üles, et kuigi püüan päeviku täitmisel olla järjepidev, siis mõni päev jääb ikka vahele. Mõnikord olen kodunt eemal ja märkmik on maha jäänud. Sellisel juhul täidan ma päevikut oma mõtetes. Esimese asjana kirjutan üles mille eest ma sel konkreetsel päeval tänulik olen. Siinkohal tuleb meeles pidada, et tänulikkus peab tulema südamest. Esialgu võib see raske tunduda, kuid kui süveneda ja hakata mõtlema, siis need võivad ju olla ka pisikesed asjad, mida muidu kipume võtma iseenesestmõistetavalt. Mõni päev olen tänulik, et hingan. Olen tänulik, et saan trenni teha. Olen tänulik, et mul on armas ja hubane kodu. Olen tänulik, et mul on armastav perekond. Olen tänulik maitsvale hommikupudrule ja kohvile. Olen tänulik päikesesoojuse eest. Mõnikord, kui ärkan pahuras tujus, siis tunnen, et pärast tänulikkuse praktiseerimist on tuju kohe mitu korda parem ja päev ongi juba palju rõõmsam. Ausalt. Proovi ka! Esialgu kasvõi oma mõtetes! Aga usu mind, läbi kirjutades on mõju palju suurem. Mulle vähemalt tundub nii. 

Järgmisena on märkmikus lahter, kuhu saab panna kirja oma päeva plaani, ehk siis mida tahad tänase päeva jooksul ära teha. Seda ma pole varem teinud, kuid mul on hea meel, et siin märkmikus on selle jaoks koht olemas. Mul on tihti palju asju, mida tahaks päeva jooksul ära teha (tihtipeale isegi liiga palju) ning neid läbi kirjutades püsivad need paremini meeles. Lisaks on suurem motivatsioon ka need asjad tehtud saada, sest järgmisel päeval pead märkmikus vastama küsimusele - "Kas ma tegin eilse päeva planeeritud tegevused ära?". Ei tahaks ju ristikest teha "Ei" kasti. 

Iga päeva juures on kirjas ka üks tsitaat, mida märkmikus soovitatakse valjult ette lugeda. Olen ka seda teinud. Teinekord tsitaat kohe kõnetab ja mõni päev tunnen, et just seda oligi vaja. Paneb korraks sügavamalt mõtlema.



Õhtul võtan märkmiku uuesti lahti ning panen kirja mis päeva jooksul hästi läks ning kuidas saab veel paremaks minna. Juba teadmine, et see lahter on vaja täita, aitab päeva jooksul märgata head. Olen õppinud märkama ka pisikesi asju - kellegi naeratus või kompliment Sinu pihta, kellegi siiras tänu, vikerkaar, ilus loodus, maitsvad toidud. Soovitan kõigil päeva lõpus võtta aeg maha, mõelda päeva üle järele. Meil kõigil on vaja seda aega iseendale, et korrastada oma mõtteid. Tänapäeva elutempo on ju niivõrd kiire ja kui me aega maha ei võta ja korraks ei peatu võime sattuda tupikusse, kust väljatulek võib olla palju keerulisem. 

Mina olen tänulik, et see märkmik leidis tee minuni. Kui ka Sina soovid endale sellist märkmikku, siis avastasin just täna, et neil on koduleheküljel sooduspakkumine. Mine piilu SIIA. Lisaks avastasin, et neil veel üks suurepärane pakkumine - kui ostad koos sõbraga, siis on kahe päeviku hind kokku vaid 30€. 

Kas Sinul on juba selline päevik? Oled kunagi tänulikkust praktiseerinud? Mille üle Sina oled tänulik? Jaga oma kogemusi. 

Ilusat pühapäeva õhtut! :) 










Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar