esmaspäev, 14. mai 2018

Erinevad massaažiliigid ja kalateraapia

Tartu teraapiasalong kutsus mind juba tükk aega tagasi erinevaid massaaže ja kalateraapiat proovima. Ühel mõnusal kolmapäeval, kui hommik oli pikalt vaba, läksin ja tegingi ühe külastuskäigu. Asukoht on ju super - täitsa kesklinn ning minu töökohale eriti lähedal. Rasked trennid olid selja taga ja mõtlesin, et sel trennivabal päeval kulub üks lihashooldus ära. Räägin siis Teile ka, kuidas mul seal läks. 

Salong on pisikene ja hubane. Kõige esimesena haarasid mu pilgu muidugi kalakesed, kes paistsid üsna näljased olevat, aga nad pidid veel kannatlikult ootama, sest esmalt oli mul kaks erinevat massaaži. Seljale meemassaaž ning jalgadele kupumassaaž.

Nende koduleheküljelt saab iga massaažiliigi kohta ka veidi täpsemalt lugeda - piilu SIIA. Mina sain kogu vajaliku info teenuse käigus. 

Meemassaaž


Meemassaaž on iidne Tiibeti ravimassaaž. Mett peetakse põletikuvastaseks, antibakteriaalseks ja angiogeneesi soodustavaks. Meemassaaži jaoks kantakse mesi kliendi seljale ja/või muule kehapiirkonnale, mida soovitakse masseerida. Terapeut teeb seejärel oma kätega kiiremaid ja aeglasemaid liigutusi. Massaaž aktiveerib tugevalt lokaalset verevoolu skeletilihases ja nahas. Meemassaaž võib olla mõõdukalt valulik, seetõttu lähtutakse massaažil kliendi tundlikkusest. Näidustused: kroonilised liigespõletikud, seljavaevused, ainevahetushäired, tselluliit. Meemassaaži ei tehta rasedatele, suhkruhaigetele, meeallergia korral, kõrgvererõhutõbe ja südamehaigusi põdevatele isikutele ega nahahaiguste korral.



Mulle väga meeldis, et minuga suheldi teenuse käigus ja seletati mida, kuidas ning miks tehakse. Meemassaaži olen ma ka ise kunagi koolis teinud ning kunagi ammu ühes teises salongis saanud. Tean paljusid, kelle jaoks on see väga valulik, kuid minu valulävi on vist piisavalt kõrge, sest mina nautisin massaaži. Juba väga lühikese ajaga on tunda, kuidas veri hakkab kiiremini liikuma, nahk hakkab õhetama. Pärast massaaži pannakse peale soe niiske rätik, mille abil siis mesi nahalt maha pühitakse. Nahk on pärast mõnusalt pehme ja õhetab kergelt veel tükk aega. 



Kupumassaaž


Pärast meemassaaži sain jalgadele kupumassaaži. Kupumassaaž on kogu maailmas tuntud väga vana massaažiliik, mida on praktiseeritud näiteks loomasarvedest, savist, portselanist ja klaasist valmistatud kuppudega. Tänapäeval kasutatakse peamiselt silikoonist kuppe. Kupumassaaži ajal teeb terapeut esmalt klassikalisest massaažist tuntud silumis- ja muljumisvõtteid kontakti saavutamiseks ja verevoolu aktiveerumiseks. Seejärel asetatakse masseeritavale piirkonnale kupp või kupud. Kupuga tekitatud vaakumi abil töödeldakse keha pindmist pehmekude. Massaaži käigus paraneb verevarustus ja siseorganite töö, kiireneb lümfiringe, paraneb kudede omavaheline liikuvus ja ainevahetus, vähenevad lihaspinged ja liigeseprobleemid, taastub lihaste normaalpikkus, suureneb nende elastsus, vähenevad trigger-punktid. Samuti kasutatakse kupumassaaži naha trimmimiseks ja tselluliidi vähendamiseks. Massaaži käigus võivad tekkida sinikad nendesse piirkondadesse, mis on valulikud ja pinges, sest sinna jäetakse kupud kauemaks, et suurendada lokaalset verevoolu kudedesse. Kupumassaaži ei tehta vähihaigetele, südame- ja veresoonkonna haiguste korral, vere hüübimishäiretega klientidele, veenilaiendite ja -põletiku korral, kilpnäärmehaigusi põdevatele isikutele jms probleemida korral.


Kupud on samuti mulle tuttavad kuna mul on endal kodus ka kaks kuput - kehakupp ja näokupp. Olen neid kasutanud peaaegu igapäevaselt. Tulemused on juba nädalaga näha ja tunda. Nahk on tõesti katsudes pehmem, rohkem trimmis ja üldse näeb tervem välja. Lisaks on ka tselluliidi välimust oluliselt parandanud. Algul on kuputamine ikka päris päris valus, kuid iga korraga muutub talutavamaks. Mina kasutan kuputamisel tavaliselt päripäeva ringitamist või tõmban lihtsalt sirgjooneliselt suunaga alt üles. Tänu sellele kupumassaaži kogemusele sai mõned võtted veel juurde, mida ka kodus saab kasutada. Eks loomulikult ise tehes on see palju tüütum, eriti reie tagaosa. Kui kodus kasutan ühte kuput, siis massöör kasutas korraga kahte, tänu millele oli massaaž ikka palju intensiivsem. Mõne koha peale jäeti kupp pikemaks ajaks. Nagu juba mainisin, siis võivad tekkida sinikad, kuid minule ei jätnud massaaž õnneks ühtegi jälge. Kõigest mõnusalt roosakas nahk ning hooldatud lihased. 


Kalateraapia


Kõige viimasena sain proovida kalateraapiat. Olen seda näinud kuid ise pole kordagi proovinud. Mis liiki kaladega siis tegu on. Garra rufa ehk doktorkala on väike karpkalalaste seltsi kuuluv kala. Kuna liik eelistab toiduks tarvitada surnud naharakke, saab neid meeldivalt tööle rakendada. Kalad söövad kõhu täis, aga inimene saab nautida veeprotseduuri! Kalad eemaldavad surnud naharakud ning teevad omamoodi massaaži, nii et stimuleerivad ka jalgade verevarustust. Tulemuseks on siledad, niisutatud ja puhanud jalad. 



Mind hoiatati, et algul võib see üsna kõdi olla. Tõsi. Nii kui jalad vette panin, tulid näljased kalakesed kohe ligi ja oiii kui kõdi see oli. Minu üllatuseks harjus sellega väga ruttu ära ja kõdi asemel oli täitsa mõnus. Nautisin hommikukohvi ja lõõgastusin. Ma suhtusin kunagi sellesse protseduuri väga skeptiliselt, kuid nüüd julgen soovitada teistelegi. Väga teistmoodi, aga vinge kogemus! Pärast protseduuri on nahk tõesti palju pehmem, kuid minu jaoks ei olnudki see põhiline efekt, vaid see üldine tunne, mis pärast jalgades oli. Tundsin, et jalad oleks nagu puhanud, kerged ning verevarsustus tundus oluliselt parem olevat. Jalad õhkasid mõnusalt ning tundsin seda kergust veel pikka aega. 


Minu päev algas hästi ja läksin tööle hea energiaga, mille haarasin teraapiasalongist kaasa. Seega suur suur aitähh selle võimaluse ja kogemuse eest! Mine Sina ka lõõgastuma. Ennast peab vahepeal hellitama! 

Ilusat nädala algust ja nautige seda mõnusat päikest!!! :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar