Pühapäev, 16. oktoober 2016

Probiootikumide loeng, kuidas hoolitsen oma keha eest dieediperioodil

Olen juba pikalt tahtnud Teile rääkida dr.Ohhira probiootikumide loengust, kus käisin eelmisel kuul. Loeng kestis kolm tundi ning oli väga põhjalik ja huvitav, aeg lendas kiirelt. Eriti meeldis mulle see, kuidas kuulajad jagasid oma kogemusi ning arutleti koos erinevatel teemadel. Toon ka Teieni mõned mõtted ja teemad, mida loengul puudutati. Enamus tekstist pärineb dr.Ohhira FB lehelt

Meie aju ja seedesüsteem teevad omavahel tihedalt koostööd

Me kõik oleme tundnud kuidas meie aju mõjutab meie kõhtu kui oleme armunud, tunneme „liblikaid kõhus“, kui oleme pikka aega stressi seisundis olnud, muutub kõht „imelikuks“. Aju mõjutab seedesüsteemi ja on tähtis teada, et ka seedesüsteem mõjutab meie aju! Meie soolestikus elavad mikroorganismid saadavad ajule erinevaid signaale ning mõjutavad meie mõtlemist ja käitumist rohkem kui me arvata oskame.

Inimese kehas on kaks omavahel ühendatud närvisüsteemi: kesknärvisüsteem, mis koosneb ajust ja seljaajust, ning seedetrakti närvisüsteem, mis asub seedekulglas. Mõlemad närvisüsteemid arenesid meis välja lootefaasis samast koest ning on omavahel ühendatud. Seedetrakti närvisüsteemi kasutavad meie soolestikus elavad bakterid, seened ja muud mikroorganismid selleks, et saata ajusse erinevaid signaale. Näiteks, kui meie soolestikus vohab Candida albicans seen, siis saadab see meie ajusse käsklusi süüa rohkem lihtsüsivesikuterikast toitu, mis on Candida lemmikpala. Me sööme suhkruid, Candida invasioon me soolestikus tugevneb ning ta nõuab veelgi rohkem suhkruid. Selleks, et magusaisusid ohjeldada, on vaja soolestiku mikro oora tasakaalu saada, suurendades tugevate kasulike bakterite hulka, kes pahalaste ülemvõimu lõpetavad.

Lisaks meie menüüd puudutavatele „käsklustele“, saadavad meie soolestikus elavad parasiidid (kahjulikud mikroorganismid) ajusse signaale ka meie käitumise muutmiseks. Niisamuti nagu patogeensed sooleelanikud mõjutavad meie mõtteid, tundeid ja käitumist negatiivses suunas, põhjustades depressiooni, ärevushäireid, käitumishäireid, valesid söömisharjumusi jne, mõjutavad kasulikud bakterid meie mõtteid ja tundeid positiivses suunas. Kui meie mikro oora on tasakaalus (meie jaoks kasulikke baktereid on ca 85% ning kahjulikke vaid 15%), siis tunneme end rõõmsa ja õnnelikuna. Kas teadsid, et 95% meie kehaomasest serotoniinist (õnnehormoonist) toodetakse soolerakkudes. 

Tasakaalus mikrofloora mängib väga suurt rolli, et me tunneksime ennast hästi ja oleksime terved! Kuidas aga hoida mikrofloorat tasakaalus, kui meie ümber on nii palju negatiivseid mõjutajaid. Antibiootikumid, ravimid, kiiritused, kloori või fluoriidi sisaldav vesi, töödeldud toidud. Taimed on pritsitud kemikaalidega, mis hävitavad kasulikud bakterid. Loomad on tihti söödetud tervaviljaga, mis on muundatud (GMO). Enamus taimed on kasvatatud pinnases, mis on kemikaalidega pritsitud ja seetõttu on hävinud sealne mikroorganismide elu. Selle tõttu peame me taastama oma mikrofloora seedetrakti bakteritega süües naturaalseid toite, mis sisaldavad baktereid mida me vajame. Lisaks saame mikrofloora tasakaalustamisele kaasa aidata tarbides kvaliteetseid looduslikke probiootikume. 

Probleemide lahendamine juurtasandil ja isetervenemisvõime

See pole enam uudis, et me elame keskkonnas, mis on järjest rohkem tervist kahjustav. Siiski on hea teada, et sellest hoolimata on meil võimalik enda tervis korda teha võimsate looduslike vahenditega, mis on tervist toetavad ning lahendavad probleeme juurtasandil. Kui probleemi pole, ei saa olla ka tagajärge. Kahjuks pöörab tänapäeva meditsiin rohkem tähelepanu sümptomitele ja nende ravimisele, selle asemel, et leida üles probleem, mis põhjustab neid sümptomeid. Valuvaigisti võtab valu, kuid valu põhjust ei kõrvalda, põletikuvastased ravimid kõrvaldavad põletiku, kuid põletiku põhjusega ei tegeleta. 

Kõik looduslikud keha toetavad raviviisid, olgu need siis tervislikud menüümuutused, taimsed toidulisandid, kehapuhastused, vaimsed praktikad või muud, toetavad keha isetervenemisvõimet. Iga meie rakk on võimeline isetervenema kui kõrvaldada tema funktsioneerimist takistavad asjaolud (toksiinid, patogeenid, toitainete tasakaalutus, madal rakuenergia). Looduslikud keha toetavad raviviisid aga tegelevad probleemide juurpõhjuste kõrvaldamisega ning seega loovad kehas harmooniat, et kõik protsessid saaksid toimida loomulikult ja takistusteta, nii nagu algselt loodud. 

Tervenemiskriis

Isetervenemise protsessi käigus tekib sageli selline ebameeldiv reaktsioon nagu „tervenemiskriis“, mis võib väljenduda sümptomites nagu nohu, väsimus, nahalööve, külmetuslaadsed sümptomid, varasemate haiguslike sümptomite taasilmnemine (õigesti välja ravimata põletikud, haigused) jne. Erinevalt haiguslikust kriisist (haigusest), on tervenemiskriis märk tervise paranemisest ning kestab tavaliselt lühikest aega- tavaliselt mõnest tunnist mõne päevani, kuid kui tegemist on kroonilise haigusega ning inimene otsutab kasutada võimsaid looduslikke tervenemisvahendeid, võib tervenemiskriis kesta ka pikemalt. Tervenemiskriisi jälgides ja lahti mõtestades saab palju infot iseenda, enda keha, terviseprobleemide ja emotsionaalsete reaktsioonide kohta. Seetõttu ei ole mõistlik tervenemiskriisi sümptomeid medikamentidega maha suruda, vaid tuleks jätkata keha puhastamisega, järgida tervislikku elustiili ning aidata probleemidel pinnale ujuda neid toetades loodusravi vahenditega (erinevad looduslikud teed, toormahlad, hea kvaliteediga vesi, kompressid, loputused jne.).

Mis me saame enda keha jaoks teha?



Kuidas hoolitsen mina oma keha ja mikrofloora eest dieediperioodil

Nagu te juba teate, olid mul suured probleemid seedimise ja ainevahetusega. Minu õnneks sattusid õigel ajal minu teele õiged inimesed. Sain proovida dr.Ohhira probiootikume. Kuigi ka muul ajal on mikrofloora tasakaal oluline, siis dieedil olles mängivad kasulikud bakterid meie mikroflooras eriliselt suurt rolli. Soolestiku bakterid mõjutavad toitainete läbitöötamist ja kasutamist. Dieedil olles on toidukogused väiksemad, seega on veel eriti oluline, et me saaksime vajalikud toitained maksimaalselt kätte. Lisaks on oluline, et baktereid oleks piisavalt palju, et need kataksid kogu soolestiku seina. Vastasel juhul võib juhtuda, et need kahjulikud ained leiavad tühjad augud üles ja satuvad ikkagi meie organismi. 

Enne probiootikumide kuuri tegin oma menüüs ka mõned muudatused - suurendasin süsivesikute osakaalu, vähendasin valku. Lisaks vähendasin ka piimatoodete tarbimist. Probiootikumide kuuriga alustasin (kui ma nüüd ei eksi) neljandal septembril ning võtsin neid umbes viis nädalat. Esimene nädal ei tundnud ma mingeid muutusi, pigem olin veel rohkem väsinud kui varem (võib-olla oli siis tegemist väikese tervenemiskriisiga?), aga järgmise nädala teisipäevast tundsin, et pakatan energiast. Üldine olemine polnud ikka pikka aega nii hea olnud ning ka ainevahetus hakkas alates sellest ajast järjest kiiremini tööle. 

Nüüdseks olen oma seedimise taas korda saanud ning seda meeletult rasket tunnet kõhus pole enam olnud (välja arvatud mõned üksikud korrad, kui olen õuntega liialdanud). Lisaks vaatamata sellele, et olen juba kaks kuud olnud 1400kcal dieedil (ma tean, et see on vale ja nii pikalt ei tohiks nii madalal kaloraažil olla, aga kord sai juba see otsus tehtud - vigadest õpitakse ja teinekord olen targem), on mu üldine olemine üllatavalt hea ja olen päris hästi vastu pidanud. Ma usun, et see on kõik suuresti tänu probiootikumidele. Seega julgen soovitada!



Minu enesetunne ja meeleolu on pikka aega olnud päris hea ning paljusid on see imestama pannud. Samuti ei ole mul toidu osas tekkinud isusid - tahaks lihtsalt süüa samasid toite (kasvõi ainult köögivilju) suuremas koguses. Võistlus läheneb ja sellest nädalast tunnen esimest korda tohutut väsimust ja kurnatust - teadsin, et mingi hetk see tuleb, sest olen ju nii pikalt olnud suures defitsiidis. Kui varem möödus väsimus suhteliselt kiiresti, siis seekord on TERVE nädal olnud meeletult kurnav - olen salaja ka pisaraid poetanud - me kõik oleme inimesed, aga enamjaolt püüan ikka tugev olla. Siis kui tegutsen, ei saa nagu väsimusest arugi, aga kui ükskord jälle istun maha, siis on selline tunne, et enam ei liiguks kuhugilepoole. See kõik on aga ilmselt ka seetõttu, et eelmine nädal jätsin süsivesikutega laadimise vahele - taaskord VIGA! Sel nädalal ma seda viga enam ei tee ning mulle soovitati julgelt teha laadimist kahel järjestikusel päeval, sest muidu lihtsalt ei jõuaks enam trenni teha ja töötaks oma progressile vastu. Eelmine pühapäev jäi ka korralik foodprep tegemata. Sel nädalal aga jõudsin iga päev suhteliselt hilja koju ja magama sain alati peale südaööd - koju jõudes oli ju vaja süüa teha, süüa ning järgmise päeva toidud ette valmistada, natukene ka koristada. Seega ka unetunde jäi väheks. Isegi kui oleksin vajalikud unetunnid võib-olla ehk täis saanud, siis minu uni on see nädal olnud väga katkendlik. Täna öösel sain ikka eriti vähe magada ja põhjuseks ilmselt täiskuu. Olen tähele pannud, et täiskuu ajal ma lihtsalt ei saa korralikult magada ja nii ka seekord. Täna püüan teha kõik selleks, et järgmine nädal oleks lihtsam - täna-homme on refeed päev (et taastada oma energiavarud), planeerin järgmise nädala toidukorrad, teen ostunimekirja ja lähen ostan järgmiseks nädalaks kõik vajaliku ära, õhtul korralik foodprep. Panen telefoni alarmi, millal pean magama sättima, et saaksin kätte korralikud 7-8 tundi und!

Natukene kaldusin teemast kõrvale, aga tahtsin veel kokkuvõtvalt välja tuua, mida teen mina, et end dieediperioodil võimalikult hästi tunda ja toetada oma tervist:



  • Probiootikumide kuur (dr.Ohhira)
  • Peaaegu iga hommik esimese asjana - pool liitrit vett + poole sidruni mahl
  • Päeva jooksul tarbin võimalikult palju vett - 3 liitrit päevas tuleb kindlasti
  • Kasutan igapäevaselt toorkakaod ja maca pulbrit (teelusikatäis pudrule või peti sisse) ning vahepeal ka herneproteiini - nende kasulikest omadustest räägin mõnes teises postituses
  • D vitamiin - 8000IU päevas
  • Omega 3 kapslid, et saada kasulikke rasvhappeid
  • Nädalamenüüsse kuuluvad hapendatud toidud - maalt kaasa võetud hapukapsas ja hapukurgid
  • Tarbin rohkelt erinevaid köögivilju, puuvilju ja marju
  • Jälgin, et saaksin päevas piisava koguse kiudaineid (minimaalsel 25g)
  • Refeed päev kord nädalas
  • Joon iga päev rohelist teed või taimeteed
  • Toidu valmistamisel kasutan palju erinevaid kasulikke vürtse, maitseaineid - kaneel, ingver, tšilli, kurkum, vürtsköömned, erinevad karrid, sibul, küüslauk, salve, tüümian jne. 
  • Püüan iga päev süüa võimalikult samadel kellaaegadel - neli korda päevas
  • Siiamaani on sellega olnud raskusi, aga püüan anda endast parima, et saaksin iga päev vähemalt 7 tundi korralikku und!



Tähtsamad asjad said vist kirja pandud. Nüüd teen lõuna, tegelen ostunimekirjaga ja jalutan poodi. Loodan, et need kaks refeed päeva annavad mulle järgmisse nädalasse piisavalt palju energiat, et end paremini tunda. Mul oleks Teile veel nii paljust rääkida, aga see kirjutamine ja mõtete koondamine võtab ka ikka omajagu aega. Igal juhul, kui Teil on mulle küsimusi, siis kirjutage julgelt! :)

Nautige pühapäeva!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar