esmaspäev, 21. detsember 2015

Mõõdud, treeningplaan, toitumine.

Mõtlesin, et räägin lühidalt natukene ka endast. Olen 26 aastat vana ja vähemalt viimased kolm-neli aastat järjepidevalt trenni teinud. Iga aastaga tunnen, et olen järjest tublim, sest tunnen kuidas selline eluviis mulle sobib. Trenn annab energiat, head tuju ning kasvatab enesehinnangut. Kõigele lisaks töötan ju füsioterapeudina ja kuidas ma saaksin klientidele rääkida kui oluline on liikumine ja tervislik toitumine, kui ma ise seda kõike ei järgiks. 

Mis trenni ma siis täpsemalt teen? Mulle ei meeldi rühmatrennid ja ma leian, et spordiklubides käimine võtab liiga palju aega ära. Ajapuudus on alati probleemiks ja kuna mul on mitmeid hobisid, millega samuti sooviks tegeleda, siis olen leidnud enda jaoks kodused treeningprogrammid. Minu lemmikuteks hetkel on 21 Day fix, PiYo ja Insanity MAX30 (https://www.beachbody.com/). Mulle meeldib kui mul on mõneks ajaks kindel kava ees, mida järgida. Siis tean iga päev täpselt, mis mind ees ootab, mida tegema pean. Paljud küsivad minult, et kuidas ma viitsin kodus trenni teha. Mina jällegi ei saa aru nendest, kes viitsivad spordiklubides käia. Tavaliselt jõuan koju kell kuus ja siis teen KOHE trenni ära, käin pesus ja söön. Kui ma käiksin spordiklubis siis mul kuluks kindlasti vähemalt poolteist tundi kui mitte rohkem. Ja kuna mulle meeldib iga päev natukene end liigutada, siis rööviks see nädalas ikka päris palju aega ära. Kodus aga kestab trenn 30-40 minutit ja ongi tehtud. Muidugi jõusaali peale olen mõelnud, aga seda kunagi hiljem.

Järgnevaks kaheks kuuks panin ma kokku kaks päris intensiivset programmi - 21 day fix extreme ja Insanity max 30. Leidsin internetist ka hübriidkava näidise, mis tundus täitsa mõistlik olevat. Esimese nelja nädala kava näeb välja selline:



Nagu näha, siis esimene esimene trenn on tehtud. See ei olnud kerge, aga mulle meeldis ja leian, et trenn peabki olema selline, mis paneb Sinu keha proovile. Igal juhul need kaks kuud saavad päris karmid olema. Iga trenni järel panen kirja ka kuupäeva, millal seda tegin, kuna mõnikord ikka juhtub, et ei jõua nädala sees kõiki trenne teha (näiteks jõululaupäev ilmselt jääb ära), aga vahele ei jäta ühtegi, plaanin ikka järjest teha. 

Toitumisest ka lühidalt. Paar kuud tagasi proovisin kaks kuud jälgida 21 day fix toitumisplaani. Mulle meeldis see, kuna ei pidanud toitu kaaluma ega kaloreid lugema ja põhirõhk oli portsjonite kontrollil ning süsivesikute, rasvade, valkude omavahelisel tasakaalul. Seda plaani jälgides tekkis mul parem ettekujutus kui palju ma mida peaksin sööma ja visuaalselt kui suured on portsjonid. Nüüd ma enam seda nii rangelt ei jälgi, kuid leian, et suudan nüüd paremini ja tasakaalustatumalt süüa. Päevas tuleb ikka kolm toidukorda ja paar vahepala. Püüan ka edaspidi ikka tervislikult toituda, kuid kindlat menüüd jälgima ei hakka. Kogemus ütleb, et mida rangemalt jälgida konkreetset menüüd, seda rohkem mõtlen ma toidule, kohati isegi liiga palju ja siis võib juhtuda, et tekib mingil määral stress. 

Lubasin ka algandmed kirja panna. Siin nad on. Loodame, et kahe kuu pärast on näha ka muutusi nii pildil kui numbrites.

Kehakaal - 57kg
Rind - 89cm
Õlavars - 25cm
Talje - 71cm
Puusad - 92cm
Reis - 54cm
Säär - 34cm

Järgmine kord räägin lähemalt toitumisest, sest see on teema, mis mind tegelikult väga huvitab. 


Yes, I love leg days!




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar