reede, 16. august 2019

Kuidas dieet on läinud. Kaalulangus, mõõdud, võistluskalender.


Uuuh, kuidas see aeg ikka lendab. Praegu kui seda kirjatükki siin alustan, on esmaspäev, 12 august. Olen korduvalt mõelnud, et nüüd võiks mõned mõtted blogisse kirja panna ja siis on jälle muid toimetusi nii palju peale tulnud, et lihtsalt pole aega. Praegugi istun ja mõtlen, et alles nagu puhkus algas, aga juba järgmine nädal peab tööle tagasi minema. Õnneks mitte päris nädala algusest. Küll aga olen ma oma tegemisi ja toimetusi jaganud Instagrami vahendusel, sest sinna postitamine käib kiirelt ja niiöelda möödaminnes. Seega kui Sa soovid rohkem minu tegemistega kursis olla, siis otsi mind sealt julgelt üles. Igal juhul tunnen, et olen suve jooksul üsna palju ära teinud ja tohutult palju toredaid päevi ning hetki on olnud - Tallinnas käik (fotosessioon, loomaaed, seikluspark, rand), maal metsaskäigud, kvaliteetaeg õelapsega, Metallica kontsert, Intsikurmu festival ja veel ... 😍😍😍



Eile tulin maale ja tunnen, et siin olles suudan rohkem aega maha võtta ja veidi analüüsida. Mõtlesingi, et võtan oma exceli tabeli lahti ja vaatan mis need numbrid mulle ütlevad. Olen küll pidevalt andmeid sisestanud, aga analüüsimiseks pole väga aega võtnud. Nüüdseks on juba ka võistlusplaanid enamvähem paika loksunud ja räägiksin ka natukene nendest. Hakkame aga täitsa algusest pihta.

ALGUSPUNKT


Dieedi algus: 06.05.2019
Esimesed võistlused: 20 nädala pärast
Alguskaal: 68kg 
Kaloraaž enne dieeti: 2500+ kcal

Nüüdseks on tehtud 14 nädalat ja esimeste võistlusteni on vaid KUUS nädalat. Uskumatu mõelda, et JUBA! Juba varsti on hooaja esimesed võistlused. Aga tööd on veel vaja teha. Igal juhul olen eelseisva hooaja ees väga elevil kuna plaanis on üsna mitmed välisvõistlused, mis tähendab, et saab ka veidi reisida. 😍🙌

KAALULANGUS


Järgmises tabelis on toodud nädalate lõikes keskmine kaal, kaalu muutus ja ka nädala keskmine kaloraaž. Mul pole iga päev kindel kaloraaž ning ka nädalad on teinekord täiesti erinevad. Pühapäeviti on aga senimaani alati olnud laadimispäev, mil saab pisut rohkem süüa – ehk siis pidupäev. Pühapäeval arutan alati ka treeneriga üle järgmise nädala plaani ning kaloraaž sõltub väga palju sellest, mis kaalunumber on teinud ning mis trenninädal ootab ees – kas on puhke-, baas- või intensiivne nädal. Kalorid kõiguvad põhiliselt ikkagi süsivesikute arvelt, rasva ja valgu kogus on stabiilne.


Keskmine kaal
Kaalu muutus
Keskmine kaloraaž
Nädal 1
2164
Nädal 2
66,7
2164
Nädal 3
66,5
-0,2
2114
Nädal 4
65,5
-1
2114
Nädal 5
64,6
-0,9
2086
Nädal 6
63,6
-1
2257
Nädal 7
62,8
-0,8
2229
Nädal 8
62,7
-0,1
2329
Nädal 9
62,7
0
2143
Nädal 10
62,6
-0,1
2114
Nädal 11
62,1
-0,5
2114
Nädal 12
61,4
-0,7
2057
Nädal 13
61,6
0,2
2086
Nädal 14
60,9
-0,7
2000

Esimene nädal ma kaalu peale ei astunud, sest ei tahtnud endale stressi tekitada, seetõttu pole mul ka esimese nädala keskmist kaalunumbrit. Dieedi alguses ei tahtnud kaal just kõige jõudsamalt liikuma hakata. Eelmises postituses kirjutasin toidulisanditest, mida kasutan. Seal mainisin ka, et vahetasin tavalised seedeensüümid Digest Gold vastu välja ning pärast seda hakkas ka kaal jälle kenasti liikuma. Kohati isegi liiga palju – lausa kilo nädalas ja tabelist on näha, et pidime seetõttu ka kaloreid tõstma ja dieedi kuuendal nädalal oli nädala keskmine kaloraaž kõrgem kui esimestel nädalatel. Nagu näha siis 8-10 nädal suurt kaalulangust ei olnud. Üheks põhjuseks oli see tore aeg kuus, mil mina võin vedeliku arvelt lausa 2-3kg juurde võtta ja võtab aega, enne kui keha normaliseerub. Seekord olin ikka korralikult paistes. Kes minu varasemaid kirjatükke on lugenud, siis teab, et mingi aeg mul menstruatsioon puudus. Nüüd on sellega nii, et tuleb kuna jumal juhatab. Ehk siis ei mingit regulaarsust, aga vähemalt midagi ikkagi toimub ja selle üle on mul hea meel. 😊


MA ARMASTAN SÜÜA


Ma võin öelda, et minu kaloraaž on tegelikult endiselt üsna kõrge ja süüa saab korralikult. Siiamaani polnud ma väga tühja kõhtu tundnud. Kui siis väga minimaalselt. Eelmine nädal aga olid mul väga intensiivsed trennid, kaloraaž madalam, 3 HIIT-i ning tundsin ikka mitmeid kordi kuidas tahaks palju rohkem süüa. Vaikselt hakkab dieet kohale jõudma. Tihti küsitakse, et mida see dieet siis tähendab ja et mida ma siis süüa tohin. Ma söön tavapärast toitu nagu ikka, lihtsalt kogu toit käib kaalu pealt läbi ja pean rangemalt jälgima päevast kaloraaži ja makrotoitainete vahekorda. Minu toidulaud on üldiselt väga kirju. Mulle meeldib hästi süüa ja mulle meeldib kui minu taldrikul on palju värve. Hetkel on selline tunne, et kõik maitseb kuidagi eriti hästi. Toidust mõtlen üsna palju ja pidevalt tuleb uusi ideid, mida tahaks süüa teha. Peediorsotto, hapuoblikasupp, tomati püreesupp, herne püreesupp, omlett, lavaširull, chilli con carne, mangokana, misopuder jne. Loomulikult ei puudu menüüst ka magusad toidud – kaerapannkoogid, magus puder, kohupiim kisselliga (see Soomest toodud ülimadala kalorsusega), magus omlett, banaanijäätis. Lohilo jäätis on ka mitmeid kordi menüüs sees olnud, mõnikord siis isegi mitu õhtut järjest. See uus mündi-šokolaadi oma on küll vist uus lemmik. Nii mõnusalt mündine. Sina oled juba proovinud seda? 😋



TRENNID


Viimasel ajal olen päris palju videosid teinud trennidest ja jaganud mitmeid klippe ka Instagramis. Minu treenerile meeldib vaheldus ja seetõttu pole mul kuuks ajaks ühte kindlat kava vaid küsin treenerilt kavasid alati jooksvalt, tavaliselt üks päev korraga. Kehaosade jaotus ja põhimõtted jäävad ikka samaks ja baasharjutustest ei pääse. Pikka aega oli mul viis jõutrenni nädalas, kuid juuli viimasest nädalast alates on olnud neli. Trennid on küll veidi pikemad, aga ma tunnen, et lihaste taastumine on palju parem. Trenni naudin endiselt ja motivatsioon on pigem kõrge. Eelmine nädal ületasin ennast, sest tegin intensiivsel nädalal mitmeid rekordeid. Tunnen, et jõudu oleks nagu isegi juurde tulnud. Juuli kolmandast nädalast lülitusid sisse ka HIIT sutsakad. Muidu oli neid kaks korda nädalas kuid eelmine nädal oli lausa kolm. Kaks korda tegin HIIT-i trepil ning ühe korra pidin tegema harjutustega HIIT-i.  


Esimest korda selle dieediperioodi jooksul tundsin ma tohutut väsimust. Kui muidu olen ringi liikunud nagu duracelli jänku, siis möödunud nädalavahetusel mu keha lülitus säästurežiimile ja tahtis olla nii passiivne kui vähegi võimalik. Aga ei saanud. Laupäeval oli vaja väike matk teha, pühapäeval poseerimine ja viimane HIIT. Tundsin kohe see nädalavahetus kuidas ma ei suuda olla nii produktiivne kui varem. Lihtsalt ei suutnud enam piisavalt keskenduda. Keha nõudis puhkust. Pühapäeval sain korralikult laadida toiduga ja juba tunnen, et energiavarud hakkavad vaikselt taastuma. Sellel nädalal ongi puhkenädal, mis tähendab vähem intensiivsemaid trenne. 
 

Siin jäi mul kirjutamine pooleli ja mitu päeva on vahele jäänud. Täna, 16. August, võtsin eesmärgiks ikka selle kirjatüki lõpuni kirjutada.

See nädal on jällegi see „tore“ nädal, kus keha hoiab vett kinni, alakõht on kogu aeg paistes, tujud on veidi kõikuvad, energiat vähem. Üldiselt olen siiski positiivne ja püüan stressist hoiduda. Mõningad kohustused on siin kuhjunud, aga tean, et nädalavahetusega saan ma need ka tehtud. Mõnikord ma ei oska aega maha võtta ja mõtlen, et pean koguaeg midagi asjalikku tegema ning kui ei tee, siis tunnen veidi nagu süüdi. Tegelikult on ju vaja ka lihtsalt niisama olemise aega, milleks siis puhkus on.


Maal olleks käisin emaga metsas. Tõin metsast välja kahe päevaga 15kg kukeseeni. Üks päev olin metsas umbes viis tundi, teine päev lausa seitse. Isegi minul jäi selg veidi kangeks, aga ma nautisin metsas olemist ikka täiel rinnal. Kagu-Eestis on ikka ühed imelised metsad! Pärast metsas käimist tegin külakeskuse jõusaalis ka trenni, veidi poseerisin, siis järgnes HIIT ja lõpetasin lõõgastava ujumisega. Jõusaalist on vaid natukene maad vaja mäest alla minna ja oledki järve ääres. Vesi oli mõnus. Maal nautisin ka kokkamist ja ka vanemad tundsid minu roogadest rõõmu. Eile tulin õele külla, kokkasin siin head ja paremat ja tänagi olen jälle siin ning varsti õelapsega kinno Lõvikuningat vaatama. Mõnikord on vaja tulla oma ringist korra välja ja tegeleda muude asjadega, et siis värskema peaga uuesti kohustuste ja oma rutiini juurde naasta. Pere ja kallite inimestega koos olemine laeb Sind ainult hea energiaga. 😇


MÕÕDUD


See nädal olen vaid korra kaalu peale astunud. Maal olles leidsin, et pole mõtet teise kaaluga kaaluda ning kodus täna läks üldse meelest kaaluda. Eelmisel nädalal viskas korraks ette prepi madalaima kaalunumbri – 60kg. Sellel nädalal ühe korra kui kaalusin, olin 60,9kg. Enesetunde pealt võin hommikuti juba öelda, kas kaal on sama, tõusnud või langenud ja sel nädalal pole kordagi seda head enesetunnet olnud. Üleeile ma murdusin. Mul oli tohutu energiakriis, teisipäevane metsaskäik ja üliaktiivne päev tõmbas mu energiast ilmselt nii tühjaks, et kolmapäeva õhtul ma lihtsalt sõin oma kaloraaži riisigalettidest üle. Mitte küll palju, maksimaalselt +200kcal, aga ju siis oli vaja. Järgmisel päeval jällegi tundsin end kergemalt ja ka seedimine muutus aktiivsemaks. Mõtlesin siis, et pole ammu ümbermõõte võtnud. Viimati tegin seda juuni lõpus. Otsisin oma sentimeetri üles ja panin andmed kirja.

KEHA MÕÕDUD 2019

19.05
2.06
Vahe
22.06
Vahe
15.08
Vahe

Kaal
65,9
64,8
-1,1
62,6
-2,2
61
-1,6
-4,9
Säär P
35,8
35
-0,8
34,5
-0,5
34
-0,5
-1,8
Säär V
35
35
0
34
-1
33,7
-0,3
-1,3
Reis P
58
56,5
-1,5
55
-1,5
53
-2
-5
Reis V
56,5
56
-0,5
55
-1
52
-3
-4,5
Puus
99
97,5
-1,5
97
-0,5
93
-4
-6
Alakõht
80
80
0
77,5
-2,5
76
-1,5
-4
Vöökoht
72,8
71,8
-1
70
-1,8
67
-3
-5,8
Rind
92,5
89
-3,5
88
-1
85,5
-2,5
-7
KOKKU


-8,8

-9,8

-18,4
-40,3

Sentimeetreid on kogu kehalt ikka omajagu maha läinud. Võrdlesin ka eelmise prepi mõõte, kui olin sama kehakaalu juures – 61kg. Seekord on mõõdud selle kehakaalu juures väiksemad, vöökoht lausa 2cm väiksem. Teoorias võiks see tähendada seda, et kehakoostis on muutunud ja rasva% on seekord selle kehakaalu juures väiksem võrreldes eelmise aastaga. Seepärast meeldibki mulle igasugu numbreid võimalikult palju kirja panna (võiks veel rohkemgi, aga see mõõtmine käib mul üsna kaootiliselt, kui meelde tuleb ja kui aega on) – on mida analüüsida.

LIHASHOOLDUS


Sellel prepil pööran ma veelgi suuremat tähelepanu lihashooldusele. Käin kord nädalas rullmassaažis FiguraLine-s. Nüüd olen püüdnud kord nädalas (varem käisin kord kuus) lisaks käia ka tavamassaažis. Siinkohal tahan tänada Dorpat Tervis-t ja suurepäraseid massööre, kes on minu lihased veidi pehmemaks jälle voolinud.



Lihashooldus on taastumisele ikka meeletult palju kaasa aidanud ning tänu paremale taastumisele tunnen, et ka trennid on efektiivsemad. Nüüd on mul kodus olemas ka Pranamat ECO komplekt, mille peal püüan iga õhtu 20-30 minutit pikutada. Algul kui sellele matile heita, tundub päris valus ja tahaks nagu kohe tagasi püsti tulla. Siiski tasub veidi kannatada, sest juba 3-5 minuti pärast on pigem mõnus. Selg läheb kiiresti soojaks. Pärast 20 minutit on selg ka üsna punane ja auklik aga hea tunne on. Minul tekib alati seal lesides ka uni peale, seepärast on just õhtuti seal hea pikutada. Hommikuti tatsan sellel paljajalu – tallaalused korralikult tulitama ja energia liikuma. Hetkel olen seda matti veel vähe kasutanud, aga millalgi kirjutan ka põhjalikuma tagasiside, kuidas see on mulle mõjunud.



Suurt tähelepanu saab ka trennieelne soojendus. Jalapäeval alustan trepisoojendusega, ülakeha päevadel on kavas ski- ja sõudeergomeeter. Hetkel on treeningkavas jalapäeval lisaks ka õlg ning seetõttu kombineerin soojenduseks nii treppi kui ka sõudeergomeetrit. Kardiomasinal teen maksimaalselt 4 minutit. Sellele järgneb võimlemine, dünaamilised venitused, aktivatsiooniharjutused. Soojendusele kulub kokku umbes 15 minutit. Korralik soojendus on ülioluline, et vältida vigastusi. Samuti aitab kaasa lihaste paremale tunnetusele. Tuharale on must have aktivatsiooniharjutused kummilindiga. Ka õla soojenduskavas on mul üks lemmik harjutus kummilindiga, tänu millele on minu õla liikuvus oluliselt paranenud ning tunnen, et suudan õlga harjutuste ajal paremini stabiliseerida. Pärast trenni pole mul väga tahtmist, viitsimist või aega lihaseid hooldada, hooldan neid pigem muul ajal. 🙈

BIKIINID


Bikiinid tulid mul ära juba juulikuus. Tegelikult ma väga pikalt ei mõelnudki värvi osas. Ma olin seekord kuidagi nii kindel, et tahan punast. Punases ma pole olnud ja kuigi punast on laval palju, siis minu arvates sobib see sinna ülimalt hästi. Klassika. Ükspäev siis käisin pakkide järel ja mõtlesin et aliexpressist tellitud kaup saabus, sest no ei lootnud nii kiiresti bikiine kätte saada. Tellisin oma bikiinid SIIT (SV bikinis).  Üllatus oli suur kui paki avasin. Loomulikult nägid need üliilusad välja, aga ma ei julenud neid kaks nädalat selga panna, sest kartsin, et äkki ei sobi. Üks hommik võtsin julguse kokku ja mõtlesin teha mõned vormipildid bikiinidega. Ja need sobisid ideaalselt, vähemalt minu arvates. Mis teie arvate? 



POSEERIMINE


Kui bikiinid olid käes mõtlesin, et peaks selle poseerimise ka tõsisemalt ette võtma. Seekord ma käisin Julia juures poseerimistunnis ning plaanin tema juurde veel mõned korrad minna. Kes arvab, et poseerimine on käkitegu? Kui Sinu käsi tuli püsti, siis proovi uuesti. Vormi tegemine ei olegi nii raske kui on selle esitlemine. Sul võib olla SUPER vorm, aga kui Sa ei oska seda laval esitleda, siis pole sellest vormist tolku. Poseerimisel peab mõtlema korraga nii paljudele nüansidele - sümmeetrilisus, kõiki lihaseid korraga aktiveerida, kõht sisse, naeratus näole ja siis püüa samal ajal kuidagi hingata ka, et ära ei minestaks. Ja no paluda jumalat, et ükski lihas krampi ei tõmbaks ja mingit värinat ei tuleks sisse. Väike värin on vist okei ja loomulik. Kõige selle juures peab see kohtunikele ja publikule paistma võimalikult loomulikuna, mis siis, et ise oled ennast seal laval ennast kreeka E-ks väänanud. Jah, poseerimine on tohutult raske. Poseerimistund kestis tund aega ja mul olid KÕIK lihased terve järgmine nädal valusad. Nii pikka poseerimist iga päev päris ei tee, aga kord nädalas püüab ikka pikemalt poseerida. Muidu ikka vahepeal kui peegli ette satun, võtan korraks kohustuslikud poosid läbi ja harjutan I-kõndi. Mõnikord tuleb ka kodus kontsakingad jalga panna ja veidi ringi kõpsutada, sest ma pole väga kontsa kandja. Õnneks on võistluskingad üsnagi mugavad, vähemalt minu mudel. Poseerimisel ei tunne ennast veel väga kindlalt, sest pole piisavalt harjutanud. Korrutan endale IGA PÄEV, et pean rohkem harjutama. Tegelikult ei võta päevast väga palju aega ära, aga neid pisikesi vähe aeganõudvaid tegevusi on mul üsna palju. Ma luban, et hakkan rohkem harjutama ja varsti panen uue aja Julia juurde.


VÕISTLUSKALENDER


Nonii. Nüüd on küll enamus teemad läbi räägitud ja võtame nüüd ette selle võistluskalendri. Olen palju mõelnud, mis võistlustel üldse osaleda. Mida võtta, mida jätta, sest ilmselt kõik juba teavad, et ega selle alaga tegelemine just kõige odavam pole.

Nagu ma juba ütlesin, siis esimesed võistlused pole enam kaugel - nimelt avan oma hooaja Barcelonas, 20-22.september – ARNOLD CLASSIC EUROPE!!! Lennupiletid on olemas, majutus on olemas, võistlustasu makstud. Tuleb vaid kohale minna ja anda endast parim. Lendan kohale juba 18. September ja tagasi 24. September. Plaanis on kohapeal veidi ka ringi vaadata. Hetkel käib küll mustmiljon mõtet peast läbi, et äkki ma pole piisavalt hea. Nii vähe aega on veel, kas ma saan piisavalt kuivaks, kas kaal hakkab uuesti jälle langema. Teate küll seda ülemõtlemiserallit mis enne võistlusi pihta hakkab. Poseerimisega pean palju vaeva nägema. Nii palju on veel teha. Kas ma jõuan? Küll ma jõuan!

Mis siis pärast Arnoldit? Esialgu on plaanis järgmised võistlused:

4-6. oktoober IFBB NORDIC CUP Lahtis
3. november Eesti Meistrivõistlused kulturismis ja fitnessis Tartus – On juba kalendris kirjas? Plaaid tulla kaasa elama?
15-17. november Diamond Cup Rome
29. november WORLD FITNESS CHAMPIONSHIPS Bratislavas

Huh, see aasta sai ikka korralik plaan ette võetud. Hooaeg tuleb üsna pikk. 20 nädalat dieeti enne esimesi võistlusi ja viimane võistlus novemberi lõpus. Võrreldes eelmise aastaga on see ikka väga palju pikem. Eelmine aasta oli 16 nädalat dieeti enne võistlusi, siis kolm nädalavahetust järjest lavale ja kõik. Seekord on võistlused rohkem ära hajutatud, mis tegelikult on parem variant, sest järjestikustel nädalavahetustel võistelda on ikka päris kurnav.

Hetkel siis nagu juba mainisin on väike madalseis, aga see on kindlasti mööduv ja varsti sujub jälle kõik hästi. Mõtteid on palju mida võiks veel arutada, aga see kirjatükk on siin juba piisavalt pikk. Küsimused ja arvamused võid siia alla kommentaariumi kirjutada. On ehk ka mõtteid, millest võiksin veel kirjutada? Või sooviksid hoopis et jagaksin enda dieediloleku lemmikretsepte?

Igal juhul pöial püsti, pea püsti, positiivne suhtumine, no stress ja EDASI! 🙆




2 kommentaari:

  1. Hei! Olen ka seda maitset LOHILO´lt proovinud ja mina ei suutnud seda süüa...tundus nagu hambapasta söömine :D :P.
    Su bikiinid on mega ilusad ja minu arvates see lõige sobib väga kenasti sulle, olen ise samuti mõelnud, et järgmisel võistlushooajal tahaks punaseid proovida.

    Positustest oleks huvitav vaadata terve päeva sööke puhkepäeval vs tööpäeval - et kuidas sina oma eined makrotoitaineliselt üles ehitada....toidupostitused ju alati huvitavad :D :P.

    PS! Kas Tartu võistlused toimuvad ülikooli spordihoones muidu või on sul mingit infot selle kohta? Mina tulen kindlasti oma häält sinna ära karjuma ja elan sulle megalt kaasa!! Edu ja pea vastu ikka ;)!

    VastaKustuta
  2. Võiksid nt kirjutada pärast võistlusi, et palju välisvõistlustel osalemine maksma läks ��

    Tartus olen novembris kohal, kalendris kirjas juba ��

    VastaKustuta