neljapäev, 3. august 2017

Mis toimub, pulmad ja joogafestival

Hei! Olen jälle pikalt eemal olnud. Kuigi on olnud palju ilusaid ja toredaid sündmusi-üritusi olnud, siis tunnistan ausalt, et olen üks paras stressipundar olnud. Ma ise ka ei saa aru, mis seda põhjustab, aga emotsioonid kõiguvad üles-alla. Kord naeran, olen õnnelik ja samas tunni aja möödudes võin lihtsalt pisaraid valada. Hormoonid? Ei tea mis seis nendega on, aga menstruatsioon pole siiani taastunud. Nüüd siis juba natukene üle aasta. Täiesti null. Ja see tekitab ka ju muret, arstile saan alles september. Tean, et mure ja stress teeb asja hullemaks, aga ma ausalt tegelen sellega. Ja natukene on juba paremaks läinud. 

Tihti olen mõelnud, et tahaks lihtsalt terve päev olla pikali ja mitte midagi teha. Ja nüüd on lausa teine päev, kus ma olen pikali maas. Üleeile õhtul tulin koju ja oli meeletu kurguvalu ja palavik 39. Terve eilne päev magasin, sest palavik püsis kõrge ja kuidagi ei tahtnud alla minna. Juba eile mõtlesin, et nüüd on aega kirjutada, aga ma reaalselt jäin mitu korda diivanil istudes mitmeks tunniks magama. Tänaseks olen palaviku alla saanud ja vaikselt hakkab inimese tunne tagasi tulema, kuid kurk on endiselt jubedalt valus. Homme lähen käin arsti juures. Loodan, et mandlid pole need, mis probleeme tekitavad. 

Ilmselt see nädal trenni ei jõua. Üldse on trenniga viimasel ajal olnud raskusi. Ma armastan intensiivseid ja rasked jõusaalitrenne, kuid viimasel ajal lihtsalt ei suuda end kokku võtta ja feilin ja siis see ajab endast välja. Mitu trenni pidin peavalu tõttu pooleli jätma. Seetõttu olen võtnud pisut kergemalt, teinud rohkem aeroobset ja joogat. Vahepeal mõtlesin terve augusti vabamalt võtta, aga järgmisest nädalast siiski püüan end uuesti kokku võtta, sest tegelikult juba igatsen jõusaali. Pealegi algab 14.august puhkus ja on rohkem aega iseendaga tegeleda. Peaks ilmselt käima massaažis (väike mõte oli LPG-massaaži viie korra kuur läbi teha), lisaks tahaksin puhkusel minna ka erinevatele matkaradadele (võite julgelt soovitada häid matkaradasid) ja käia metsas seenel-marjul. Loodame, et ilmad püsivad head. 

See oli siis väike ülevaade, mis minuga hetkel toimub. Nüüd aga räägiksin kahest üritusest mis juulikuus aset leidsid. 

HÕISSA PULMAD! 


15.juuli oli üks imeliselt ilus päev, sest minu kaunis õde abiellus! Pulmad olid imekaunid ja täis ilusaid emotsioone. Hommikul oli suhteliselt vara äratus. Sõime hommikul ühed toitvad pannkoogid ja sõitsime peopaika. Pulmad toimusid Seedri puhketalus, mis on lihtsalt ülimalt kaunis koht! Mu õde oli ausalt kõigeilusam pruut üldse keda ma olen näinud, nagu nuku. Rõõmupisaraid sai ka omajagu valatud, aga õnneks tehti meile korralike make-up, mis püsis. Päev läks kiirelt ja ei saanud arugi kui juba olimegi peopaigas tagasi ja pidu võis alata. Lõbus oli, sai palju nalja. Seltskond oli äärmiselt tore. Tantsitud sai ikka korralikult, vist isegi kella neljani välja. Hommikul igal juhul avastasin, et olin oma baleriinad liimist lahti tantsinud. See oli üks meeldejääv päev! Ootan juba fotograafi pilte ja õe sõbranna teeb ilmselt ka väikese video.




JOOGAFESTIVAL


22-23. juuli toimus Haapsalus joogafestival. Mina ostsin sellele üritusele juba detsembris piletid ära. Läksime neljakesi - mina, minu armas sõbranna Liisu, minu ema ja tema sõbranna. Olen ühel aastal veel käinud sel üritusel ja jäin väga rahule. Ka seekord olid emotsioonid ainult positiivsed. 

Meie alustasime Liisuga oma joogafestivali vallalistele mõeldud metsiku südame tantraga. See oli tasuline töötuba, mis toimus siseruumis. Algul oli veidi kohmetu seal olla, kuid lõpuks suutsin end päris vabaks lasta. Huvitav kogemus. 

Järgmisena osalesime tantsujoogas, mis toimus vabas õhus. Tantsujooga on imeline kombinatsioon venitustest ning tantsulisest liikumisest, mis äratab ja tugevdab sisemist väge, mõjub olenevalt vajadusest kas lõõgastavalt või energetiseerivalt, kuid toob sind alati keskmesse, oma tõelist olemust selgemalt tunnetama. See koosnes mitmest osast - sissehäälestamine, venitusharjutused, energilisemad harjutused, vaba tants, lõõgastav puhkus, tantsuline meditatsioon, väljahäälestumine. See oli tõesti vabastav kogemus ja andis tohutult palju energiat. Üks hetk tuli lihtsalt pisar silma (vaba tantsu ajal). Ja see ei olnud kurbusest. Tantsides nagu oleksin leidnud endas selle sisemise lapse. Ma nautisin. Keerutasin, kekslesin, tantsisin nii nagu keegi ei näeks. Täiesti omas elemendis. 


Programm oli üsna tihe ja tahtsime kõikides tundides osaleda. Päris nii hästi meil ei õnnestunud, aga peaaegu. Järgmisena oligi YogaFunc, mis oli live muusikaga. See oli selline natukene lõbus, aga raskem joogastiil. Veidi tegime kaasa, kuid poole pealt otsustasime sööma minna, sest kõhud olid juba päris tühjad. 

Festivalil oli avatud bazaar, kust sai igasugu põnevate toodetega tutvuda ja endale ka soetada. Pakuti ka palju põnevaid vegan toite. Maitsesime ära falafelidega vrapi. See oli ülimaitsev ja toitev. Vahel oli kolm päris suurt falafeli. Tekkis kohe isu millalgi ise jälle neid teha. Ilmaga meil ka vedas. Mõlemal päeval oli täiesti selge taevas ja soojakraade omajagu. Sain oma näo kohe ekstra täpiliseks ning teisel päeval sain spordirinnahoidja selga päevitatud. 



Õhtul otsustasime natukene linna peal jalutada. Haapsalu on niivõrd armas kohake! Kõigepealt otsisime kohta kus õhtusöök teha. Väikseid ja huvitavaid söögikohti siin jagub. Lõpuks maandusime tuntud Müüriääre kohvikus. Võtsin mozarella salati, mis oli taaskord väga maitsev. Kuna selles kohvikus pidid ülihead koogid olema, siis pidin ka mina õhtusöögi lõpetama magusa ampsuga. Toorjuustukook, mis oli lihtsalt võrratu! 


Pärast õhtusööki jalutasime mööda promenaadi ja nautisime imeilusat päikeseloojangut. Enne südaööd käisime veel korraks ka festivali tantsupeol, kus tegime tantsusammudega keha soojaks (õhtu oli päris jahe) ja hoidsime sääski eemale. Magama saime kella ühe paiku. 

Hommikul oli äratus kell viis, sest kell kuus algas päikesetõusujooga. Taaskord tuli meelde, et oleks pidanud teki, sokid, mütsi kaasa võtma. Hommik oli päris jahe. Targemad olid lausa magamiskotiga tulnud. Teinekord ehk on meeles see väike pisiasi. Pärast joogat tegime kohvikus hommikusöögi. 

Järgnes partnerjooga, mis on kaaslase toetusega variant klassikalisest hatha jooga aasanate praktiseerimisest. Kaaslase abi võimaldab pehmet ja õrna, kuid siiski sügavamat venitust, annab stabiilsust ja vastupidavust poosides ning arendab usaldust.


Partnerjoogale nagu jätkuks osalesime akrojooga tunnis. Akrojooga on dünaamiline ja mänguline praktika, mis seob akrobaatika ja jooga. See tund oli samuti koos kaaslasega, kuid oli juba pisut raskem. Okei, tegelikult ikka üsna raske. Akrojoogas peab oma kaaslast usaldama. Me klappisime Liisuga päris hästi ja saime esimese korra kohta usun, et üsna hästi hakkama. Fun oli, tahaks millalgi veel!


Kuna siin oli üsna suurt oht kukkuda, siis harjutasime erinevaid asendeid koos teise paariga. Samal ajal kui üks paar harjutas, siis teine paar oli kõrval turvamas ja abistamas. Nii oli palju kindlam teha. 


Vahepeal käisime ka lõunatamas. Otsustasime taaskord linna peal kõndida ja otsida mõnd põnevat söögikohta. Kuna Liisu liha ei söö, siis oli oluline, et ka tema leiaks menüüst miskit maitsvat. Nii me leidsimegi ühe imearmsa taimetoidukohviku. Astusime sisse ja need aroomid, mis ninna tungisid olid niivõrd head, et olime kindlad, et peatume seal. Ostsime väikse buffet lõuna  ja ammutasime taldrikule kõike head ja paremat. Kõrvale ostsime ka odrajahukaraskit, mis oli nii võrratult hea!  See tuletas mulle meelde, et ammu olen tahtnud seda kodus ise teha. Saime mõnusa maitseelamuse. 


Joogafestivali lõpetasime harmoniseeriva hatha joogaga. Tund algas joogaasenditega ning lõppes lühikese meditatsiooniga. Selles tunnis said kõik liigesed soojaks ringitatud. 

Ja oligi selleks korraks kõik. Nädalavahetus läks kiirelt, aga tundsin, et vajasin seda. Vaheldust ja teist keskkonda. Tundsin, et sain osad pinged maandatud ja ammutasin festivalilt omajagu lisaenergiat millega puhkuseni veel kuidagi vastu pidada. Võimaluse korral osalen ka järgmisel festivalil. 

Lisaks mõtlen selle peale, et peaks millalgi veel Haapsalu külastama. Lihtsalt niisama, et saaks rohkem linna avastada, neid põnevaid toidukohti külastada ja seda ilu nautida. 

Selleks korraks kõik. Puhkan edasi ja püüan terveks saada. See nädal tööle ei lähe ja siis on ainult üks nädal veel käia ning juba saangi puhkuselainele sättida.

Päikest!
:)







3 kommentaari:

  1. Kas sul hormoonide taset on mõõdetud? Ma sattusin nii hea arsti juurde, kes lasi igasuguseid näitusid mõõta ja selguski nii miskit. Oli liiga madalaid näitusid ja lisaks kilpnäärmega oli korrast ära. Kilpnäärme sain korda, kuid muu mitte. Hormoonravi oleks vajalik, aga ma ei taha seda :(

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hei!

      Ja mul tehti väga mitu vereanalüüsi, põhjalikud, sest mul oli igasugu muid probleeme veel. Hormoonid olid täiesti paigast ära. Kilpnäärme hormoon on samuti korras ära. Keeldusin ka hormoonravist ja üks arst näiteks ütles, et muidugi ära võta, et küll taastub ka niisama, lihtsalt läheb aega. Pillide võtmise lõpetasin ju ära, miks ma peaks nüüd tahtma uuesti mingeid hormoone võtta. Olen siin uurinud ja lugenud ja mõnel ongi alles kahe aasta pärast taastunud, mõnel isegi alles nelja. Ma siiski loodan, et läheb paremini. Eks sügisel uuesti arsti juurde ja ilmselt uued vereanalüüsid. Püüa ka Sina hoiduda hormoonravist! Soovin Sulle parimat! :)

      Kustuta
  2. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta