kolmapäev, 6. jaanuar 2016

Eesmärgid

Niisiis lubasin kirja panna oma eesmärgid ja seekord pean oma lubadust. Kirjutan uuesti siia oma algandmed:

Kehakaal - 57kg
Rind - 89cm
Õlavars - 25cm
Talje - 71cm
Puusad - 92cm
Reis - 54cm
Säär - 34cm

Mis siis võiks olla kahe kuu möödudes teisiti. Muidugi on kõige tähtsam see hea ja kerge enesetunne, mis kaasneb kui olla füüsiliselt aktiivne ja toituda tervislikult. Aga siiski mingid eesmärgid ju peavad olema, mille poole püüelda. 

1. Esimeseks eesmärgiks oleks keharasva protsendi vähendamine ja skeletilihaste protsendi suurendamine. Ehk siis tuua lihased rohkem välja (eriti kõhulihased, mis on naistel tavaliselt kõige probleemsem koht) ja saavutada ilusam rannavorm. Septembrikuus käisin maaülikoolis trenni- ja tervisefestivalil "Liikumine liidab". Seal sai mõõta oma kehakoostist. Otsisin sahtlist oma andmed üles.


Vahepeal pole kehakoostist käinud mõõtmas, kuid konkursi lõpus plaanin seda kindlasti teha, et teada mis muutused on toimunud. Ehk suudan keharasva protsendi langetada 15-le. 

2. Teiseks eesmärgiks on saavutada trimmis jalad ja ilus prink pepu. Minu kavas on väga palju erinevaid kükke ja väljaasteid, raskustega ja ilma. Jalad saavad üsna suure koormuse. Kuid olen vahepeal ise märganud, et ei suuda alati kükkide ajal tuharalihaseid õigesti aktiveerida ja rohkem saab koormust reie nelipea. SIIT artiklist lugesin samuti, et naised on rohkem reie esiosa dominatsed. Seega teen paar korda nädalas tuharalihastele ka isoleeritud harjutusi. Harjutuste ajal kasutan raskusi pahkluu ümber. Mul on olemas kahekilosed ja mõnikord panen ühele jalale mõlemad, ehk siis kokku 4kg. SIIN on üks näidisvideo harjutustest. 

3. Hea oleks kui eesmärgid on mõõdetavad, ehk siis natukene veel ka numbritest. Tean, et kaalunumber ei ole oluline, vaid tähtsam on vaadata peegelpilti ja ümbermõõte. Trenni tehes ju lihas kasvab ning lihas kaalub rohkem kui rasv. Hetkel on aga kavas suhteliselt aeroobne trenn, suuri raskusi ei tõsta. Seega loodan ikkagi kehakaalu langusele. Minu jaoks oleks ideaalne kaalunumber 55 kg, ehk siis kahe kuuga võiks langeda kaal 2 kg. Lisaks tahan saada taljet peenemaks - ideaalis võiks see number olla 68cm. Ka reitelt võiks ühe sentimeetri vähemalt kaotada.

Treeningkavast, mille olen valinud oma eesmärkide saavutamiseks, olen Teile juba rääkinud. Kuid nagu öeldakse - abs are made in the kitchen! Ehk siis toitumisel on väga suur roll ja püüan sellele järjest rohkem tähelepanu pöörata. Natukene olen toitumisest ka juba rääkinud, kuid mõtlesin, et seda teemat võiks pisut rohkem arutada. Olen aastate jooksul järjest tervislikumalt hakanud toituma. Samm-sammult olen teinud muudatusi oma toitumisharjumustes, seda eriti alates eelmise aasta suvest, kuna sellest ajast elan üksinda ja kui teed süüa ainult endale on mõnevõrra lihtsam. Mis muudatusi ma olen teinud, sellest plaaningi rääkida järgmises postituses. Lõpetuseks pilt tänasest õhtusöögist - punane riis, aurutatud brokoli ja garlic-ginger glazed sticky pork (retsept SIIN). Mulle meeldib kui toidul on värvi ja näeb taldrikul hea välja, loomulikult maitses ka hästi! :)



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar