esmaspäev, 13. august 2018

Puhkuse esimene nädal. Kuidas võistlusteks valmistumine edeneb?

Hei, armsad lugejad/kaasaelajad/toetajad! 

Paras aeg on teha väike kokkuvõte. Esimeste võistlusteni on jäänud 8 nädalat. Aeg liigub kiiresti, isegi liiga kiiresti. Õnneks on aga praegu veel puhkus ja saan nautida vaba aega, niisama olemist, puhkamist. Saan keskenduda trennidele, dieedile, poseerimisele, iseendale. 



Kuues august algas mul puhkus. Kolm nädalat. Tundub, et piisav aeg ju puhkuseks, aga eks ikka tahaks alati rohkem. Puhkus algas ideaalselt. Läksin kohe maale, et seal paar päeva ilusat ilma nautida. Käisin jooksin oma lemmikrada, mis on 10km pikk, imeilusa loodusega ümbritsetud kruusatee. Õhtune kuldne päike tegi kõik topeltilusamaks. Jooksurada lõppeb järve ääres, kus tegin lõõgastava supluse. Hommikut alustasin samuti väikese jalutuskäigu ja ujumisega.


Emal ja isal on aed ning kasvuhoone, kus nad kasvatavad head ja paremat. Milline luksus on aiamaalt korjata värskeid saadusi ja nendest maitsvaid roogasid valmistada. Laenasin tädi käest ka spiraliseerijat, millega saab suvikõrvitsast ja porgandist vingeid nuudleid teha. Ema ütles toitude peale, et nagu restoranis sööks. Isa kiitis samamoodi minu dieeditoidud heaks. Kui poleks muid toimetusi, siis ma veedaks vist terve oma puhkuse maal, sest seal on nii mõnus rahulik. Obinitsa on tõesti üks imeilus koht ja sealt tulles olen alati täis head energiat. Varsti, 19. august, on seal suur püha - paasapäev ja enne seda lähen kindlasti tagasi. Loodetavasti õnnestub siis ka metsas seenel-marjul käia. 



Teisipäeva varahommikul tulin rongiga tagasi Tartu. Loomulikult sain kaks suurt kotti head ja paremat kaasa võtta - marju, köögivilju, õunu. Juba hommikul ma tundsin, et kõht on imelik, aga arvasin, et see on eelmise päeva tikritest, mida ma sõin võib-olla et natukene liiga palju. Isu nagu ka polnud üldse. Isegi kui Tartu jõudsin, ei tahtnud süüa. Sain armsa Miaga kokku ja käisime koos Eedeni MyBody's, kust ostsin endale pisut kraami, sest seal ju tühjendusmüük - kõik tooted -30%. Tegime väikese jalutuskäigu. Ma nii väga juba ootasin õhtut, sest teisipäeviti on meil treeneri ja teiste tiimikaaslastega välitrenn. Need on alati lõbusad. Mõtlesin siis, et teen enne trenni väikese uinaku, sest tundsin väsinuna (äratus oli ju pool kuus). Kui äratuskella peale ärkasin, oli mul meeletult külm, higistasin ja lihtsalt ei suutnud jalgu alla võtta. Kõht krambitas. Kraadisin - 38,4. Helistasin treenerile, et mina ilmselt trenni ei jõua. Püüdsin natukenegi süüa, aga siis hakkas kohe jälle kõht krambitama. Palavik oli lõpuks 39. Täiesti müstika, kuidas nii järsku jalad alt niitis. Tagantjärgi mõeldes oli päris naljakas, kuidas ma smuutit tegin. Poole smuuti valmistamise käigus tekkis järsku selline nõrkus, et viskasin konkreetselt köögi põrandale pikali, et natukene puhata. Ega ma tervet smuutit ei jõudnudki ära juua. Lõpuks ma kustusin ja ärkasin hommikul riietega voodis. Nõrkus ja jõuetus, aga tundsin end taas siiski inimesena. Tuleb välja, et mingi kõhuviirus on liikvel, sest paljud tuttavad sama põdenud. Igaüks natukene erinevalt. Treeneri käsul siis kaks päeva pärast palavikku trennivaba.


Kui päris aus olla, siis kerge nõrkus on mul siiamaani. Võib-olla dieedil olles ongi raskem ja pikemaajalisem see taastumine. Vahepeal mõtlesin, et see eelmine nädal polnud üldse minu nädal. Lisaks kõhugripile lagunes mul jalgratas ära. Noh eks ta oligi juba vana ja olin sellega arvestanud, et ükskord see juhtub. Siis ostsin õelt tema telefoni ära, sest tema sai uue. Koju jõudes kukkusid mõlemad telefonid väljas maha (seljakoti lukk oli lahti). Minu telefon jäi terveks, aga õe vanal ekraan katki. Kasutada ilmselt saab, aga lasen vist teha ekraanivahetuse. Hetkel ei taha sellega tegeleda. Ebaõnn, mis teha. Ja loomulikult ajab mind vihale see, et ma eelmine nädal ei saanud korralikult trenni teha, sest ma nii ootasin seda trenninädalat. Eelmine esmaspäev tegin väljas HIIT-i, reedel ning eile käisin jõusaalis. Reedel oli trenn ikka väga raske, aga eile tundsin, et hakkab vaikselt looma. Lisaks oli mul plaan minna Tallinna ja tänaseks planeerisin poseerimistunni. Kuna mul aga endiselt oli kehva olla, lükkasin need plaanid edasi. 

Võib ju mõelda, et kõik oli halvasti, aga tegelikult ei olnud! Iga kord kui mul tulevad negatiivsed mõtted pähe, hakkan ma mõtlema sellele, mis oli hästi. 

Üks minu klient tegi mulle superarmsa kingituse, mida ma ei osanud küll oodata ja tegelikult oli natukene imelik vastu võtta. Üliilus kvaliteetne dressipluus. Hea mõnus pärast välitrenni peale visata. Algul oli imelik vastu võtta sellist kingitust, aga ma olen ajaga õppinud seda, et kõik hea mis Sinuni tuleb, tuleb vastu võtta ja selle eest olla tänulik. See ei kehti ainult kingituste kohta, vaid ka näiteks komplimendid. Ma ju tegelikult ise ka olen teinud ootamatuid kingitusi ja üllatusi lihtsalt selleks, et valmistada teisele rõõmu. Mina ju saan andmisrõõmu ja kui minu kingitust ei tahetaks vastu võtta, siis ma pigem solvuksin. Nii olen õppinud võtma vastu, ütlema aitähh ja olema siiralt tänulik.

Neljapäeval läksin sõbrannale külla. Tegime õhtusöögiks mõnusa portsu salatit. Käisime saunas ja tegime iluprotseduure. Rääkisime naistejutte ja nautisime ilusat päikeseloojangut.



Reede hommikul läksin õele külla, kus nautisime mõnusat sooja päikest ja maiustasime arbuusiga. Mängisin armsa õetütrega. Tegime maitsva lõunasöögi ja lobisesime niisama. Avastasin ka, et õe juures vannitoas on päris hea valgus. Teeks vaid telefon ka kvaliteetsemaid pilte.



Laupäeval käisin figuraline's rullmassaažis. Võtsin seal "Teemant" paketi, mis sisaldab 12 tunniajalist massaaži pluss üks tasuta mähis. Lisaks toimus enne protseduuri mõõtmine ja kaalumine. Seal oli olemas diagnostiline kaal. Panime kõik näitajad kirja ning uus mõõtmine toimub pärast kuuendat protseduuri ning kolmas mõõtmine kõige lõpus. Mul oli ammu plaanis dieedi ajal see pakett võtta. Ma olin kahe vahel, kas LPG või rullmassaaž. LPG kohta olen kohati kuulnud ka palju negatiivset, aga rullmassaaži olen ise korra proovinud ja mulle see väga meeldis. Loodetavasti aitab tulemuste saavutamisele kaasa. Reied ja kõht on minul probleemsemad piirkonnad, mida on raske kuivaks saada. Ehk aitab kaasa. Jagan kindlasti oma kogemust. Pärast massaaži tundsin päris suurt väsimust, mis võib olla täiesti okei. Plaanin seal käia kaks korda nädalas.


Selline oli minu puhkuse esimene nädal. Mitmeid tagasilööke, aga ka palju häid hetki. Ma ei tea, kas see dieet hakkab juba mõjuma, aga viimasel ajal olen üsna emotsionaalne. Järjest tihedamini tunnen ka tühja kõhu tunnet. Tuju käib üles-alla. Tihti mõtlen, et kas ma ikka saan võistlusteks valmis. Vaatan peeglisse ja mõni päev näen, et nagu hakkaks midagi looma. Teine päev jällegi tundub, nagu on totaalne paigalseis. Vahepeal mõtlen, et see nädal nüüd rikkus kõik ära. Tegelikult ju nii pole. Aega on ja muutused tulevadki tasapisi. Kaal on ju tegelikult vaikselt langenud ja treeneri sõnul võikski langus olla 200-300g nädalas, mitte rohkem. Päris iga päev ma pole kaalunud, aga eks ta kõigub poole kilo kaupa siia-sinna. Tean, et kaalunumber ju pole see kõige olulisem, vaid ikkagi peegelpilt. Olen hakanud järjest rohkem ka poseerimist harjutama, aga siin ma leian küll, et vähemalt korra pean käima ka poseerimistunnis, et mingit kindlust juurde saada. Graafikust on ju näha, et kaal on langenud. Ma loodan, et sellel nädalal saan korralikult keskenduda trennidele ja ehk näen nädala lõpuks muutusi nii pildis kui ka kaalunumbris.



Siia postitusse sai nüüd pandud palju erinevaid mõtteid. Korraks olin negatiivne ja mossis, aga ma leian et see on okei! Oluline on leida taas üles see miski, mis paneb uuesti särama. Minu jaoks on need inimesed minu ümber. 

Ma olen tohutult tänulik, et minu ümber on nii palju häid inimesi, kes toetavad ja on minu jaoks olemas. Mõnikord on vaja lihtsalt kellegagi rääkida. Rääkida välja, mis minu sees toimub, mis tunded minu sees on, mida mõtlen, mida plaanin. See teeb olemise kohe mitmeid kordi kergemaks. Ka see blogi on üks koht, kus on mõnus oma mõtted kirja panna. Kuidagi aitab pea selgemana hoida. 

Aga võistlustest natukene lähemalt. Paljud on küsinud, et kuna siis esimesed võistlused on ning mis võistlused üldse plaanis on. Esialgne plaan on selline: 
  • 5-7. oktoober Soome IFBB Nordic Fitness Cup & Expo
  • 13. oktoober Eesti meistrivõistlused kulturismis ja fitnessis
  • 21.oktoober IFBB International Latvian Cup Riga Pearl 

Mida ma teen, et minu dieet kulgeks võimalikult hästi:
  • Kasutan kvaliteetseid toidulisandeid, et toetada seedimist ja püsida terve (loodetavasti ei tule enam selliseid tagasilööke) - dr. Ohhira probiootikumidZMB (zink, magneesium B-vitamiin), C-vitamiin, Maca pulbri kapsel, Omega 3enzymedica seedeensüümid. Dieedi lõpupoole proovin ilmselt ka rasvapõletajat. Tean, et need pole mingid imekapslid, aga ehk toetavad ja aitavad kaasa, kui kõik muu on ka paigas. 
  • Püüan olla võimalikult aktiivne, annan trennides endast parima. Samas püüan kuulata oma keha ja vältida ülekoormust. Suhtlen pidevalt treeneriga, kes annab nõu ja suunab. Treeneri olemasolu on ülioluline, sest dieedil olles kipud ise tihti üle mõtlema. 
  • Toidulaud - mitmekesine toit, palju vürtse ja ürte, võimalikult palju värsket toorainet. Kui tagasi tööle lähen, siis panen suurt rõhku ka toitude ettevalmistamisele. Tean, et siis mul on koguaeg kiirekiire ja pean nädalavahetusel suurema toidukoguse ette valmistama, sest muidu läheks keeruliseks. 
  • Püüan saada 7-8 unetundi.
  • Joon päeva jooksul palju vett.
  • Keskendun ka rohkem lihashooldusele - 2x nädalas rullmassaaž, 2x kuus spordimassaaž, mõnikord teen ise Yin joogat või kergemat hommiku- ja/või õhtuvõimlemist. Kodus on mul olemas ka erinevad vahendid lihashoolduseks. Aegajalt kasutan ka neid. 
  • Vähem stressi, rohkem rõõmu - praktiseerin tänulikkust, keskendun heale, ümbritsen end inimestega, kes mind mõistavad ja on mulle toeks, hoolitsen iseenda eest (kuidagi tunnen, et kodused iluprotseduurid ja enda eest hoolitsemine teevad tuju alati paremaks), tegelen asjadega, mis mulle rõõmu valmistavad. 
  • Tegelen juba varakult ka muude asjadega - bikiinid on valmimisel, ehted ja kingad on olemas. Järjest tihedamini hakkan poseerimist harjutama. Juba on olemas kokkulepped ka juuksuri ja kosmeetikuga. 
Selleks korraks on kõik. Varsti tahaksin teile ka mõningaid retsepte jagada. Instagramis olen neid juba ka omajagu jaganud. Kui soovid rohkem minu tegemisi näha ja mulle kaasa elada, siis Instagram on selleks õige koht, sest seal jagan oma storydes iga päev midagi. 

Mina teen nüüd ühe hilise lõuna ja õhtul seal sammud trenni. Soovin Sulle ilusat algavat nädalat! :) 


4 kommentaari:

  1. Lugesin nüüd ka Sinu postituse ära! Sa oled nii ... tubli, on vale öelda. Motiveeriv. Motiveeriv oled! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitähh, armas Mia! Sa ju ise oled ka nii tubli! Ja veel kord - nii hea oli Sinuga täna jutustada nendel teemadel :)

      Kustuta
  2. Väga tubli :) Eks see ettevalmistuse teekond ongi pidevalt üles-alla teekond. Samal ajal aga ka väga põnev ja motiveeriv. Mina hoian sulle pöialt!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitähh Hiie-Liin! :) Nii tore on teada, et pöidla hoidjaid on... :)

      Kustuta