kolmapäev, 8. august 2018

Minu hommikurutiin, oil pulling, georganics tooted

Jagasin ühel päeval oma IG story's hommikurutiini. Tunnistan, et päris iga hommik ma seda rutiini 100% ei järgi. Kindel hommikurutiin on aga hea viis, kuidas kehale märku anda, et on aeg üles ärgata ja toimetama hakata. Mina tunnen, et kui olen saanud oma rutiini kasvõi osaliselt täita, siis on ka kogu ülejäänud päev kuidagi parem tunne sees. 


Minu ideaalne hommikurutiin on selline:
  • Äratuskella peale ärkamine (tööpäevadel tavaliselt 6:30, puhkuse ajal magan tavaliselt 8ni). Olen hommikuinimene ja ei meeldi liiga kaua magada. Vahepeal harva, kui tõesti tunnen, et keha on väsinud või olen haige, siis jätan äratuskella panemata ja ärkan kuna ärkan. 
  • Külm dušš, pesen ja puhastan näo, hambapesu.
  • Pärast pesu teen endale suure klaasi sooja vesinikuga rikastatud sidrunivett.
  • Koos veega võtan toidulisandid - ZMB (zink, magneesium B-vitamiin), C-vitamiin, Maca pulbri kapsel, Omega 3. Üks klient tõi mulle mesilassaadusi - suir ja õietolm. Olen ka neid hommikuti võtnud. Kasutan endiselt ka enzymedica seedeensüüme  ja dr.Ohhira probiootikume.  Muidu võtsin seedeensüüme kolm korda päevas. Praegu võtan ühe korra, kuna toidulaual on hetkel palju värsket, mida tarbin kuumutamata ning mis on oma kasvatatud ja loodetavasti ka ensüümide ja vitamiiniderohked. 
  • Oil pulling ehk õliga suu loputamine. Võtan teelusikatäie õli suhu ja hakkan seda loksutama. teen seda 15-20 minutit. Kasutan kookosõli, mis küll jahedamate ilmadega on tahkel kujul, kuid sulab suus üsna ruttu ära. Olen oil pullingut juba päris pikalt teinud. Algul oli väga harjumatu, kuid nüüd kui ei jõua hommikul seda teha, siis kohe tunnen, et miskit on vahele jäänud. Kohe räägin sellest ka lähemalt. 
  • Samal ajal kui teen oil pullingut tegelen muude toimingutega. Vahepeal tegin samaaegselt kupumassaaži reitele. Viimasel ajal on see soiku jäänud ja pigem teen voodi korda, lihtsalt kreemitan keha. Või siis hakkan juba hommikusööki valmistama. 
  • Kui hommikul on rohkem aega, siis enne sööki käin jalutamas või teen kergema hommikuvõimlemise. Nüüd puhkuse ajal tahaksin ideaalis käia hommikuti ujumas. Plaanis oli juba täna minna, aga sain endale ilmselt mingi kõhuviiruse, mis eile kõrge palavikuga konkreetselt niitis jalust maha. 
  • Nüüd ongi lõpuks aeg teha kohvi ja hommikuputru. Hommikusöögiks on ikka enamjaolt puder. Mõnikord harva ka omlett või pannkoogid. 
  • Hommikukohvi kõrvale täidan ka oma päevikut - MINU LUGU. 

Täna tahaksin rääkida lähemalt ühest minu hommikurutiini osast - oil pulling. See on pärit India ajurveeda meditsiinist ning on kasutusel olnud juba väga pikka aega. Kuigi seda tehakse tänapäeval valdavalt suuhügieeni toetamiseks, siis ajurveeda järgi on keel seotud erinevate organitega - neerud, süda, kopsud, peensool jne. Ajurveedas arvatakse, et õli suus loksutamine aitab puhastada kogu meie organismi erinevates toksiinidest. Teaduslik seletus puudub. Üleüldse on oil pullingu kohta vähe teaduslikke uuringuit. Nendes üksikutes uuringutes on leitud, et oil pulling aitab leevendada ja vähendada erinevaid suuhügieeniga seotud probleeme - igemepõletik, halitoos ehk krooniline halb hingeõhk, hambakatt, keelekatt. 

Olen ise juba ammu tahtnud seda hakata praktiseerima kuid pidevalt jäi asi soiku. Nüüdseks olen seda teinud vahelduva eduga (ehk siis mitte päris iga päev) julgelt pool aastat. Kui youtube-i sisestada  otsingusse oil pulling results, siis leiab päris palju videosid. Enamus on saavutanud sellega ka mitu tooni valgemad hambad. Kes meist ei tahaks valgemaid hambaid ning see ajendas mindki oil pullingut regulaarselt praktiseerima. Nagu ma juba mainisin, siis algul oli see pisut ebameeldiv ja harjumatu. Võib-olla ka seetõttu, et kasutasin tahket kookosrasva mis võttis pisut aega enne kui see suus ära sulas. Algul läks see aeg niivõrd aeglaselt ja ei suutnud üle 15 minuti loksutada. Nüüd ma teen seda julgelt 20 minutit ja aeg läheb kiirelt, kuna samaaegselt tegelen muude toimingutega. 

Protseduur ise on väga lihtne - lihtsalt võta 1 teelusikas kuni 1 supilusikas õli suhu ning hakka seda rahulikult suus ringi loksutama. Loksutamiseks kasutatakse rafineerimata taimeõli. Enam levinud on kookosõli, aga palju kasutatakse ka seesami- või viinamarjaseemneõli. Loksutada tuleks 15-20 minutit. Seejärel tuleb õli prügikasti sülitada (kindlasti mitte kraanikaussi!). Loksutatud õli on pisut paksem ja kreemjas. Pärast õli loksutamist on suus nii mõnus puhas tunne. Kookosõliga loksutades jääb ka suhu kerge kookose maitse, mille vastu minul pole midagi. 

Mina isiklikult tunnen, et hambad on valgemad küll. Kahjuks ma ei teinud enne pilte. Nüüd juulikuus alles tegin pildi. Jätkan edasi oma hammaste ja süühügieeni hooldusrutiiniga ja millalgi teen siis ka pärast pildi. Ehk on siiski mingit vahet näha. Kindlasti ei tohiks ära unustada ka hammaste pesemisest hambaharjaga ja hambavahede puhastamist niidiga. Oil pulling on looduslik alternatiiv tavalistele suuloputusvahenditele (need mulle isiklikult kohe üldse ei meeldi). 

Minu hambahooldusrutiini kuuluvad tooted on siin pildil: 

Kasutan sellise toreda ettevõtte tooteid nagu Georganics. Nende tootevalikus on hambapastad, hambapulber, hambaseep, hambaniit, suuvee tabletid, hambaharjad ja oil pullingu jaoks mõeldud kookosõli baasil suuloputusõlid. Tooted on täiustatud erinevate eeterlike õlidega. Mina valisin endale aktiivsöega hambapasta, hambapulbri ja inglise piparmündiga suuloputusõli. Hambapasta ja -pulbri kasutamise kogemusest räägin mõni teine päev, kuna postitus on juba üsna pikk. 



Suuloputusõli koostisosad on järgmised: kookosõli, kaprüül- ja kaprik triglütseriid, inglise piparmündi õli, laimi koore õli, E vitamiin, basiiliku õli. Ei midagi keerulist. Looduslikud koostisosad, mis on kõik toidukvaliteediga. Kui tavaline kookosrasv on meie kliimas tavaliselt tahkel kujul, siis see kookosõli püsib vedelana, mistõttu on palju mugavam kasutada. Õli on mõnusalt värske lõhnaga ja pärast loputamist jääb ka mõnus värske maitse suhu. Ise tahaksin veel proovida ka ingverijuure ja punase mandariiniga loputusõli. Kasutusjuhendis on kirjas, et võtta 1-2 supilusikat õli. Mina arvan, et seda on liiga palju. Mina võtsin umbes teelusika jagu õli. Pudel ise on 100ml ja supilusikatega võttes saaks küll pudel liiga ruttu otsa. 

Kas Sina oled õliga suuloputamist teinud? Millised on Sinu kogemused? :)







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar