neljapäev, 21. juuli 2016

Uus kehakoostise analüüs

Taaskord olen olnud päris pikalt eemal. Lihtsalt on olnud kiire aeg ja kuidagi pole leidnud endas motivatsiooni blogida. Tunnen, et olen väsinud ja kurnatud. Seda ilmselt seetõttu, et asjaajamisi on olnud nii palju ja aega nende ärategemise jaoks olen võtnud unetundide arvelt. Kaks nädalat järjest iga päev 5-6h und on ilmselgelt vähe ja pikapeale hakkab tunda andma. Järgmisest nädalast aga hakkab puhkus, jeiii! Esimene nädal olen maal, mängin korilast, käin metsas seenel-marjul ja naudin värskeid aiasaadusi. Plaanin kokata ja katsetada uusi retsepte ning loomulikult jätkan ka trennidega. Loodan, et puhkuse ajal on trennis rohkem energiat ja jõudu ja et lihased taastuvad paremini, sest kavatsen suurt rõhku panna ka korralikule unele. Lisaks on plaanis hakata hommikuti joogat tegema (sellist, mis keskendub venitamisele ja painduvuse parandamisele). Kas just iga päev, aga võimalikult tihti. Miks nii? Sest olen liiga vähe rõhku pannud lihashooldusele ja painduvus on oluliselt vähenenud. Viimased päevad olen püüdnud venitada ja rullida ning tunne on palju parem. Pealegi aitab hea painduvus kaasa korrektsele harjutuste sooritusele jõusaalis ja aitab ennetada vigastuste teket. 

Nüüd aga postituse teema juurde. Lubasin rääkida kehakoostise analüüsist. Esimest korda käisin seal veebruari lõpus, kui lõppes Befit konkurss. Tulemustega võis täitsa rahule jääda. 


Teine kord siis käisin juuni lõpus. Jõusaali treeningutega alustasin aprillis, seega olin pea kolm kuud korralikult trenni teinud. Toitumine aga on olnud hoopis teine, kuna kaloraaž on kõrgem. Algul küll toitusin kaalu langetamise kaloraažiga, kuid üsna pea hakkasime seda järk-järgult tõstma kuni kaalu säilitamise kaloraažini. Veebruaris aga olin eelnevad kaks kuud olnud miinuskaloraažil (1400-1600). Siin siis minu juunikuu tulemused.


Mida siis võib välja lugeda. 

  • Minu keha oli veebruaris 23 aastane, nüüd on saanud aasta vanemaks - 24. No vahepeal ju oli sünnipäev ka! :D Siiski on keha kolm aastat noorem kui tegelik vanus. Pole paha!
  • Veebruaris oli mu küljes 10,1kg rasva, pehmeid kudesid (skeleti- ja silelihaseid) 43,9kg. Kolme kuuga aga olen saanud kilo rasva juurde (11,2kg) ja pehmeid kudesid olen mõnevõrra kaotanud, seekord näitas see number 43,7kg.
  • Rasva % oli veebruaris 17,6, kuid kuna kilo rasva on ju juurde lisandunud oli see number juuni lõpus 19,2.
  • Minu põhiainevahetus oli veebruaris 1296kcal, juuni lõpus 1290kcal (lihasmassi ju vähemaks jäänud) :D
  • Minu kehatüüp on endiselt lihaseline, madal rasva %
  • Kehaosade kaupa on mul rasvamass igal pool ala ning pehmete kudede mass on normis.
  • Parema ja vasaku jala rasva ning pehmete kudede massi erinevus on suurenenud. Ise tunnen ka, et vasak jalg on paremast tunduvalt nõrgem ja no ümbermõõtude vahe on ka. 

Tegelikult on nii, et kõik ütlevad mulle, et see aparaat pole usaldusväärne ja neid numbreid ei tasu väga tõsiselt võtta. Võrdluseks sobib, kui saaksid minna analüüsi tegema kogu aeg täpselt samades tingimustes. See on aga ilmselgelt võimatu. Tulemusi mõjutavad nii paljud faktorid - kui palju oled vedelikku joonud, toitu söönud, kuuseis ja isegi see, kas sa oled käsi kreemitanud või mitte. 

Kui analüüsi uskuda, siis võiks ju öelda, et olen pekisemaks läinud ja lihast kaotanud. Mis siis, et jõusaalis raskused suurenevad, peegelpilt muutub ja lihased joonduvad paremini välja. Rasva % koha pealt ma küll usun, et see on kõrgem, sest söön ka ju rohkem. Peab sööma, sest muidu pole lihasel kusagilt kasvuks materjali võtta. 


Trennidega võin öelda, et läheb hästi. Vaikselt on ka arengut näha-tunda. Ikka neli korda nädalas jõusaal ja vähemalt korra nädalas püüan ka jooksmas käia või muud aeroobset teha. Puhkuse ajal ilmselt hakkan kardiot kahel korral nädalas tegema. Kuigi oleks ju kiusatus ka jõutrenni päeval käia hommikujooksul, aga treener arvab, et pole hea mõte praegu teha aeroobset ja jõudu samal päeval. Nii et piirdun hommikuti joogaga. Tahaksingi kiita oma treenerit Renet, kes on mulle igati toeks nii treenimisel kui ka toitumisega seotud teemadel. Viimased nädalad oleme koos trenni teinud ja ta ikka utsitab mind korralikult tagant ja julgustab raskusi tõstma või siis lihtsalt rohkem kordusi tegema (näiteks kükkide ajal nii naljalt kangi ära panna ei saa). Tänud, Rene! 


Kuna ma olen viimasel ajal suhteliselt kurnatud ja tunnen, et lihas taastub aeglaselt, siis otsustasin hakata trenni ajal BCAAD kasutama. Sain prooviks ühe pooliku koti ja tundub, et täitsa hästi kohe mõjub. Lisaks võtan ikka hommikuti (mõni päev läheb meelest) ka multivitamiini koos mineraalidega, C-vitamiini, B-vitamiini ja omega 3 kapslit.

Kehakaalust ma ei hakka praegu üldse rääkima. Kuigi alandasin kaloraaži 10% ja olen kava järginud 100%, siis kehakaal oleks nagu tõusnud. Aga viimasel ajal on ka väga tihti see bloated tunne. Keha teeb hetkel igasugu trikke, aga püüan mitte lasta häirida end sel kaalunumbril ja ikka samamoodi edasi jätkata. Lohutan end ikka sellega, et küll lõpuks loksub kõik paika ja teised ütlevad, et välimusest pole küll märgata. Mina aga tunnen ja näen ja koguaeg mõtlen, et tahaks end juba hästi tunda!


Mõnipäev on jõusaal rahvast täis, teinepäev on totaalne vaikus. Teine variant on parem! :D

Ootan juba õhtust trenni, sest täna kohe kuidagi on tuju. Käisin eile jooksmas ja see tegi enesetunde palju paremaks. Peakski vist iga kolmapäev seda tegema, seda enam, et otsustasin trennivabaks päevaks teha pühapäeva, sest esmaspäeval on nädala raskeim trenn ja mõistlik oleks enne seda lasta kehal puhata.



Järgmine kord ilmselt räägin rohkem toiduteemal, sest olen palju uusi asju katsetanud, pildile jäädvustanud. Kuna puhkuse ajal on samuti plaanis erinevaid uusi retsepte katsetada, siis võib karta, et enamus postituste teemaks saab olema toit. Aga toit ongi palju põnevam kui trenn. Trenn koguaeg peaaegu ühesugune, lihtsalt raskusi tõstab. Põnev on tegelikult küll, minu enda jaoks, aga sellest pole lihtsalt väga midagi rääkida. Toitumine on ikka põnevam ja ühtlasi ka palju keerulisem teema. Trenni teha võib igaüks, aga õigesti toitumine nõuab iga väga suurt iseloomu ja seda just eriti alguses. 



Ilusat päeva jätku!

:)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar